بهار امسال جوجه ریزی در مرغداری‌های استان همدان 24 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال جوجه ریزی در این مرغداری ها به 6 میلیون قطعه رسید.

 محمد نظر پور با اشاره به صادرات گوشت مرغ مازاد مصرف شهروندان استان همدان به کشور عراق و سایر استانهای هم جوار افزود: هم اکنون در 500 واحد مرغداری گوشتی استان همدان 8 میلیون و 600 قطعه مرغ گوشتی با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومان وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه سالانه 20 هزار تن گوشت مرغ مازاد نیاز مردم استان در مرغداری های گوشتی استان تولید می شود اظهار داشت: استان همدان با تولید سالانه 70هزار تن گوشت مرغ در رتبه دهم کشور قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادر نکردن مجوز های جدید برای ایجاد مرغداری های گوشتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تولید گوشت مرغ در استان به اندازه نیاز شهروندان و صادرات اخیر و سودآوری آن برای تولید کنندگان کاهش یافته است دیگر مجوز جدیدی صادر نمی شود.

نظری با بیان اینکه هم اکنون سال های پیش برای 240 واحد جدید مرغ گوشتی مجوز صادر شده است اضافه کرد: ساخت و ایجاد این واحد های مرغداری با 5 میلیون قطعه ظرفیت با توجه به اینکه مجوز آنها مربوط به سالهای گذشته بود، در دست انجام است .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.