معاون اجرایی رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال پیشرفت کشورهای کمتر توسعه یافته یا توسعه نیافته پایبند است.

ایران به تعهدات خود در قبال پیشرفت کشورهای کمتر توسعه یافته یا توسعه نیافته پایبند استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد شریعتمداری" که به منظور شرکت در سومین همایش تامین منابع مالی برای توسعه (FFD3) شنبه عازم اتیوپی شد، در گفت‌وگویی در حاشیه این اجلاس اظهار کرد: ایران بر این اعتقاد است که باید مکانیزمی بمنظور اطمینان از "کمک‌های دولتی در بخش توسعه" که به عنوان نماینده جریان بین المللی کمک رسانی در کشورهای در حال توسعه ایجاد شده است، تعبیه گردد.

شریعتمداری افزود: یکی از مسائل مهم چگونگی صرف منابع کمک‌های دولتی بخش توسعه در کشورهای در حال توسعه است. ایران بر این باور است که قرار دادن سیستم‌های مانیتورینگ تضمین کننده جریان سرمایه گذاری‌ها به کشورهای در حال توسعه است و برای توسعه زیر بنای آنها و مواردی که بیشترین نیاز را دارند استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، معاون اجرایی رییس جمهور به نمایندگی از ایران و در راس هیاتی بلندپایه برای شرکت در سومین همایش تامین منابع مالی برای توسعه عازم اتیوپی شد.

افتتاحیه این اجلاس روز یکشنبه با حضور روسای دولت‌ها، وزرای اقتصاد و امور خارجه و سازمان‌های اقتصادی غیر دولتی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد و این اجلاس تا 25 تیر ادامه دارد.

هدف از این کنفرانس تمرکز بر روی ارزیابی پیشرفت سرمایه‌گذاری‌ها و شناخت موانع موجود بر سر راه توسعه می‌باشد که قرار است طی چهار روز مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار