نویسندگان و هنرمندان برخلاف سرانجام افراد در مشاغل دیگر، بعد از 20 سال فعالیت در عرصه‌ی نگارش مطرح می‌شوند.

مجید عمیق، مترجم کتاب‌های ویژه‌ی کودکان و نوجوانان که هم‌اکنون نزدیک به 33 سال از فعالیتش در عرصه‌ی نویسندگی می‌گذرد در خصوص تأثیر کهن‌سالی بر روی کارایی یک نویسنده به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یک نویسنده بعد از 20 سال مطرح می‌شود.

وی افزود: بایستی از دو بعد به تأثیر کهن‌سالی بر روی کارایی نویسندگان نگاه کرد، اول آنکه گاهی افراد کهن‌سال به موجب ابتلا به آلزایمر و بیماری‌های دیگر توانمندی‌شان را از دست می‌دهند.

این مترجم اظهار داشت: از مسئله بیماری که بگذریم، خوشبختانه لطف خداوند است که کهن‌سالی بر خلاف مشاغل دیگر در عالم هنر و قلم که امروزه قشر مظلوم و فراموش شده‌ی جامعه بوده و مورد کم لطفی مسئولان نیز قرار گرفته نتایجی همچون وسعت بیش از پیش دنیای فعالان این عرصه‌ها و افزایش تجربه‌ی آن‌ها را به دنبال دارد.

این مترجم ادامه داد: در دنیای امروز که اکثر کشورها اهمیت ویژه‌ای برای اهالی قلم و هنرمندان خود قائل می‌شوند،‌ کم‌‌لطفی مسئولان به اهل قلم این مرز و بوم برای کشور و مسئولان فرهنگی آن مصیبت بار است.

عمیق خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ با گذر زمان همچون ذغال‌سنگی که در عمق یک الی دو کیلومتر تبدیل به الماس می‌شود به خلاقیت و تجربه‌ی بیشتری دست پیدا کرده و کارایی قابل توجهی دارند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار