رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی:

نتایج رتبه‌‌بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی اعلام شد

رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی گفت: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم در 5 سطح اعلام شد.

دکتر علی آهون‌منش رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نحوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی گفت: رتبه‌بندی این دانشگاه‌ها در 5 رده رتبه‌بندی و سطح‌بندی شده است.

وی افزود: بر اساس این رتبه‌بندی 47 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک‌، 78 دانشگاه و موسسه در سطح دو‌، 81 موسسه و دانشگاه در سطح سه‌، 51 موسسه و دانشگاه در سطح چهار و نهایتا 12 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی همچنین افزود: از کل 358 دانشگاه غیرانتفاعی و موسساتی که در این رتبه‌بندی قرار گرفته‌ 269 موسسه در این سطح‌بندی گنجانده شده‌اند و علت نبودن سایر موسسات در این رتبه‌بندی دیر رساندن مدارک لازم و همچنین کافی نبودن اطلاعات مورد نیاز بوده است.

آهون‌منش در خصوص دانشگاه‌های قرار گرفته در سطح یک گفت: این موسسات از حمایت وزارت علوم برخوردار هستند.دانشگاه‌های قرارگرفته در سطح دوم هم تحت حمایت وزارت علوم بوده اما در توسعه‌یابی دارای محدودیت هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های قرار گرفته در طرح سه دارای محدودیت توسعه هستند اما دانشگاه‌های قرار گرفته در رتبه چهارم هم دارای محدودیت و ممنوعیت در توسعه‌یابی بوده و تعداد دانشجویان آنها رشد نزولی دارد.

آهون‌منش در پایان خاطرنشان کرد: ممنوعیت توسعه و قطع وضعیت پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و موسسات قرار گرفته در سطح پنجم وجود دارد همچنین بررسی‌های لازم در خصوص انحلال موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی قرار گرفته در این رده بررسی خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترانه پارسا
۱۱:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
کو رتبه بندی ها؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
رتبه بندی کو ؟؟؟
دانشگاه صنعتی سجاد اول شده میگن درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۲ تير ۱۳۹۴
خوب رتبه ها کو؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۸:۱۷ ۲۲ تير ۱۳۹۴
خب رتبه بندیش کو پس؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۶:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۴
اگر ممکن است نام موسسات با رتبه را هم بزنید
آخرین اخبار