یک کارشناس هسته‌ای گفت: حمایت‎های مقام معظم رهبری از مذاکرات و یک صدایی مردم و مسئولان به تیم مذاکره کننده کشورمان این قدرت را داد که با استفاده از توانایی‌های خود حق ملت را پای میز مذاکرات مطالبه کنند.

حمایت‎های مقام معظم رهبری و مردم رمز پیشرفت مذاکرات بودمحسن محمودی کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت‎وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جمع بندی‌های مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته گفت: در مذاکرات صورت گرفته چندین عامل را برای عقب‌نشینی غرب  از زیاده‌خواهی‌های خود در روند مذاکرات می‌توان برشمرد.

وی بابیان اینکه نخستین عامل پیشرفت دیپلمات‌های ما ایستادگی و مقاومت بود، تصریح کرد: از زمانی که بحث ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای مطرح شد مقامات و دیپلمات‌های کشورمان تاکید کرده‌اند که ادعاهای مربوط به این موضوع بی‌پایه و اساس است و ایران هرگز اجازه بازرسی از مراکز امنیتی و نظامی خود را نمی‌دهد.

محمودی افزود: حمایت داخلی و یک صدایی یکی دیگر از عواملی بود که احتمال پیروزی در سیاست‎خارجی ما را افزایش داد. چرا که وحدت رویه برای نتیجه گیری بهتر یک اصل اساسی و ثابت در جهان است.


وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل موفقیت یا شکست مذاکرات در سطح بین‎المللی همواره توانمندی و تسلط دیپلمات‎ها است، ادامه داد: حمایت‎های مقام معظم رهبری از مذاکرات و یک صدایی مردم و مسئولان به تیم مذاکره کننده کشورمان این قدرت را داد که با استفاده از توانایی‌های خود حق ملت را پای میز مذاکرات مطالبه کنند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: چیزی که در این مذاکرات بسیار خودنمایی کرد، توانایی دیپلمات‌های بود که این تسلط در عین پایبندی به اصول رمز موفقیت و عدم تسلیم در قبال زیاده‎خواهی طرف غربی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار