رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با استناد به کلام امیرالمؤمنین(علیه السلام) گفت: خودآرایی زنان به ظاهر پوشیده و در واقع برهنه از مظاهر بی عفتی و بی حجابی در دوره آخرالزمان است که آنها را از دین بیرون کرده و وارد فتنه ها می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، به مناسبت  روز حجاب و عفاف در اصفهان گفت: نامگذاری این روز برگرفته از یک واقعه تاریخی در سال 1314 است که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

وی، قیام مردم مشهد و واقعه‌ی مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب را مصداق بارز مبارزه با منکری دانست که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه ‌کن نشده است.

به گفته وی، یادآوری پیام شهدای حادثه خونین مسجد گوهرشاد در عصر حاضر ضروری است تا دختران و زنان ما بدانند بیش از سه هزار نفر شهیدی که قزاق های رضا شاه پهلوی جسد آنها را با اوج مظلومیت در کامیون ها ریخته و در خندق های پیش بینی شده در محله خشتمال ها و باغ خونی مشهد دفن کردند برای حفظ گوهر حجاب جان دادند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان،ارائه الگوها و مدل‌های مناسب از اهل بیت(سلام الله علیهم اجمعین) برای زندگی مردم به ویژه شخصیت مطهر و مقدس حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را تاکید کرد و گفت:خانواده مهمترین عنصر تاثیرگذار و سازنده برای الگو سازی حجاب در جامعه است.

حجت‌الاسلام حسینی، اظهارداشت: برنامه ریزی برای خانواده ها و اطلاع‌رسانی در زمینه ی شناخت کودک، نیازها و ویژگی های او نسبت به مسأله حجاب و عفاف بهترین روش در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده برای فرزندان از همان سال های اول زندگی است.

وی، معرفی شخصیت زنان بزرگ و موفق عالم و بانوان محجبه ی موفق در عرصه های مختلف علم آموزی و نوآوری از طریق دستگاه های فرهنگی را یادآورشد و گفت:مدرسه نهاد دوم اجتماعی پس از خانواده است که می تواند عهده دار نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب شود.

به گفته وی، حمایت دولت از برنامه سازان و متولیان امور فرهنگ دینی نیز تاثیر بسزایی در زمینه ی نهادینه سازی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف دارد.

حجت الاسلام حسینی،با اشاره به اینکه مسأله حجاب و عفاف بی حیایی و بدحجابی خلاف شرع و یک جرم اخلاقی و اجتماعی است افزود: هر جرمی هم طبق شرع الهی و قانون مدنی نظام اسلامی حد و تعزیر دارد و حاکم اسلامی حق دارد متخلفان را کیفر نماید.
وی در پایان افزود: نیروی انتظامی نیز با نقش بازدارنده و پیشگیرانه از جرم با نظارت بر جلوه های بدحجابی در جامعه می تواند حضور موثری در این حوزه داشته باشد. 


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.