خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی گفت فضای گفتگوهای هسته‌ای در وین مثبت ارزیابی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی چین، "ریچارد بستیک،" خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از وین درباره احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای تا پایان روز دوشنبه گفت: به‌نظر می‌رسد که ما اینجا در حال نزدیک شدن به توافق باشیم. البته گفته می‌شود که یک صد صفحه اسناد مربوط به این توافق وجود دارد که باید توسط مقامات کشورهای مختلف، مورد بررسی قرار گیرد. 

با این حال، برای اولین بار پس از شانزده روز مذاکرات فشرده و متوالی در وین، فضای مثبت جدیدی بر گفتگوها حاکم شده است. البته معلوم نیست که آیا در آخرین دقایق، مشکلاتی غیرقابل پیش‌بینی به وجود آید. اگر چنین نشود، شاید بزودی شاهد اعلام توافق (جامع هسته‌ای) میان گروه پنج بعلاوه‌ یک و ایران باشیم، که در این صورت، احتمالاً تیم‌های مذاکره‌کننده به محلی بی‌طرف، مثلاً مقر سازمان ملل در وین، منتقل خواهند شد. 

البته یکی از مسائلی که ممکن است اعلام توافق جامع را به تعویق اندازد این است که هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی حاضر در وین باید پیش‌نویس قطعنامه جدید سازمان ملل را که قطعنامه‌های سابق این سازمان در رابطه با تحریم‌های اقتصادی ایران را ملغی خواهد ساخت، تهیه کنند که ممکن است حاوی بندهای مورد اختلاف نظر باشد و لذا تهیه متن پیش‌نویس آن قطعنامه شاید کمی طول بکشد. 

خبرنگار در خاتمه افزود: با این حال، حالت امیدواری در میان تمام شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین مشاهده می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار