حسین‌زاده با بیان اینکه راه دسترسی برای عشایر این شهرستان فراهم شده است، ادامه داد: 40 درصد ایل راه‌های آذربایجان غربی در چالدران واقع شده که این ایل‌راه‌ها امسال مورد مرمت قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کریم حسین‌زاده با اشاره به

اعتبار هزینه شده در این زمینه، از هزینه‌کرد 300 میلیون ریالی برای مرمت و ساماندهی ایل‌راه‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون نیمی از ایل‌راه‌های چالدران مناسب‌سازی شده است.

حسین زاده در ادامه افزود: شهرستان چالدران یکی از شهرهای مهم در زمینه مرتع است که این مراتع خوب هر سال تعداد زیادی از عشایر را به خود جلب می‌کند.

وی با اشاره به تعداد عشایر شهرستان چالدران، ادامه داد: 30 هزار نفر از عشایر شهرهای شمالی آذربایجان غربی دام‌های خود را برای چرا به مراتع چالدران می‌آوردند که در راستای رفاه این عشایر زیرساخت‌های لازم را در مناطق ییلاقی فراهم کرده‌ایم.

فرماندار چالدران با بیان اینکه در این خصوص تامین آرد مورد نیاز عشایر نیز مورد توجه قرار دارد، از توزیع آرد در بین عشایر این شهرستان خبر داد و افزود: در این راستا 40 تن آرد به صورت فوق‌العاده برای عشایر این شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان چالدران در زمینه پذیرایی از عشایر یکی از شهرهای مهم استان به شمار می‌رود، اعلام کرد: در این خصوص آب مورد نیاز برای استفاده در بخش شرب نیز به وسیله تانکرهای آب تامین می‌شود و علاوه بر این آبشخورهایی نیز برای دام‌های عشایر در منطقه تعبیه شده است.

فرماندار چالدران با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در تامین تولیدات دامی این شهرستان دارند، اعلام کرد: تولیدات دامی عشایر شهرتان چالدران علاوه بر مصرف مردم این شهر به سایر شهرهای استان نیز صادر می‌شود



انتهای پیام/ ا
.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.