واحد استفتائات دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی مبلغ زکات فطریه در سال جاری را به ازای هر نفر مبلغ 6 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام کاظمی درباره نحوه محاسبه مبلغ زکات فطره برای هر شخص و افراد تحت تکفل به ازاء هر نفر یک صاع از مواد خوراکی رایج در آن منطقه جغرافیایی همچون گندم،خرما،کشمش،برنج و امثال اینها است که باید به نیازمندان داده شود.

 یا مبلغ آن محاسبه گردد که وزن هر صاع بنا به نظر حضرت آیت الله شبیری زنجانی برای گندم در حدود سه کیلو و ششصد گرم است که مسلمانان می‌توانند قیمت آن  را محاسبه و به مستضعفین پرداخت نمایند که مبلغ 6000 هزار تومان بابت فطریه هر نفر برای گندم و مبلغ 18000 تومان نیز برای پرداخت زکات فطره برنج تعیین شده است .

وی درباره زمان پرداخت زکات فطره گفت: نحوه پرداخت زکات فطره برای افرادی که نماز عید را برپا مینمایند پیش از نماز است و برای بقیه افراد تا غروب روز عید فطر است که زکات فطره را پرداخت نمایند.

دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی برای پاسخگویی به سوالات مربوط به زکات فطره و همچنین دریافت این مبلغ از طریق بخش وجوهات سایت دفتر ایشان آمادگی خود را اعلام کرد.

وی درباره زکات فطریه میهمان در شب عید چون نان خور صاحبخانه به طور دائم نبوده فطریه اش بر میزان واجب نیست و خود شخص پرداخت میکند.

وی گفت: کفاره روزه های غیر عمدی به حساب روزانه 900 گرم گندم  به مبلغ 1500 تومان و برای کفاره روزه های عمدی مبلغ 90000 تومان اعلام شده است .


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.