با وجود اعلام آتش بس، حملات هوایی به یمن همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  همزمان با نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، دولت فراری یمن اعلام کرد در درگیری های روز گذشته نزدیک عدن 35 نفر کشته شدند.

قرار بود آتش بس سازمان ملل یک هفته و به منظور کمک رسانی به 21 میلیون شهروند یمنی ادامه یابد. منابع پزشکی اعلام کرده اند دست کم 21 نفر در حملات هوایی شنبه شب تا صبح یکشنبه یمن به شهادت رسیدند. 

دولت فراری یمن مدعی شده است ائتلاف سعودی با همراهی شبه نظامیان هوادار منصور هادی توانسته است منطقه "رأس عمران" در غرب عدن را از دست نیروهای انصارالله خارج کند. دولت فراری یمن اعلام کرده است 30 نفر از نیروهای انصارالله و 5 نفر از نیروهای ائتلاف در این حملات و درگیری ها جان خود را از دست دادند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از "احمد عسیری" سخنگوی ائتلاف مدعی شده است مادامی که نیروهای انصارالله به آتش بس پایبند نباشند و ناظرانی از سازمان ملل برای رصد هرگونه نقض احتمالی آتش بس حاضر نباشند، حملات ائتلاف ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد جنگنده های سعودی شب گذشته و صبح امروز حملات سنگینی به مناطق مختلف صعده و صنعا، پایتخت یمن انجام دادند. این شبکه مدعی شده است در این حملات انبارهای سلاح انصارالله در استان صعده و صنعا هدف قرار داده شد.
اسکای نیوز به نقل از برخی منابع اعلام کرد جنگنده های سعودی صبح امروز منزل "محمد النوعه،" از رهبران انصارالله را در منطقه "سیانی" در استان اب بمباران کردند. این منابع اعلام کردند منزل وی هنگامی که گروهی از رهبران انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح در آن حضور داشتند بمباران شد.

در حمله شبه نظامیان هوادار منصور هادی به پایگاهی نظامی در شهر اب که وظیفه کمک رسانی به نیروهای انصارالله در تعز را برعهده داشت، 5 نفر از اعضای انصارالله به شهادت رسیدند.
در صنعا نیز جنگنده های ائتلاف سعودی حملات گسترده ای به مناطق شرقی پایتخت انجام دادند. جنگنده های سعودی همچنین یک مؤسسه فنی نزدیک مقر سفارت آمریکا در شرق صنعا را بمباران کردند. توپخانه های سعودی نیز چندین منطقه مرزی را در صعده گلوله باران کردند.
در خبری دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن "احمد عوض بن مبارک،" مدیر دفتر پیشین خود را به عنوان سفیر یمن در آمریکا معرفی کرد. بن مبارک ماه گذشته به آمریکا سفر کرده بود. بن مبارک پس از کناره گیری علی عبدالله صالح از قدرت در سال 2012 دبیرکل گفتگوی ملی یمن شد.

همچنین خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان گزارش داد نیروهای هوادار منصور هادی شب گذشته به نیروهای انصارالله در استان ذمار حمله کردند. منابع مطبوعاتی در استان ذمار اعلام کردند شبه نظامیان هوادار منصور هادی گروهی از نیروهای انصارالله را در مرکز شهر ذمار به رگبار بستند. این خبرگزاری اعلام کرد هنوز آمار دقیقی از کشته های این حمله منتشر نشده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار