عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بی‌حجابی یک پدیده ناهنجار اجتماعی بوده و مبارزه با این پدیده وظیفه همه نهادها و ارگان‌ها است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی نقش صدا و سیما را در امر به معروف و نهی از منکر پر رنگ دانست و افزود: ساخت یک کار فرهنگی در زمینه امر به معروف از ده‌ها سخنرانی تاثیرگذارتر است.

وی گفت: با اجبار نمی‌توان زنان را با حجاب کرد و این امر نیازمند کاری فرهنگی و با برنامه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کشف حجاب رضاخان برای نخستین بار در سال 1307 شمسی و در دربار رضاخان آغاز شد و در نوروز 1313 که خانواده سلطنتی با ظاهر بی حجاب وارد حرم حضرت معصومه (س) شدند، اعتراضات علما نسبت به آن در این سال و از جمله سال 1314 به اوج خود رسید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تحریف روز ملی عفاف و حجاب توسط برخی افراد وبرخی اشخاص اینچنین وانمود می کنند که تجمع 80 سال پیش مردم در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای دفاع از عفاف و حجاب نبوده بلکه یک مقاومت فرهنگی عمومی در مخالفت با لباس و کلاه فرنگی در زمان رضاخان بوده است.

آیت الله علم الهدی افزود: این در حالی است که این تجمع در مخالفت با کشف حجاب رضاخانی و حمایت از عفاف و حجاب انجام شد.

وی بیان کرد: آیت الله قمی یکی از علمای مشهد در محکومیت کشف حجاب رضاخانی به تهران رفته و عمال رضاخان اقدام به محاصره محل اقامت وی کردند، جمع زیادی از مردم مشهد در 21 تیر 1314 در حمایت از این روحانی و همچنین محکومیت کشف حجاب رضاخان در صحن مسجد جامع گوهرشاد تحصن کردند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: حجاب ، عفاف ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.