معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه ۴۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: کشورهای پیشرفته این آمار مرگ و میر را 50 سال پیش داشته اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ محسن اعرابی چهار عامل، رژیم غذایی نامناسب، فعالیت فیزیکی کم، فشار خون بالا و استفاده از دخانیات را چهار عامل اصلی مرگ و میر برشمرد و تصریح کرد: در مازندران جمعیتی که فعالیت کم دارند رو به افزایش است و هر فرد باید در روز ۳۰ دقیقه فعالیت داشته باشد تا تحرک و فعالیت مفیذ بدنی اتفاق افتاده باشد.

اعرابی با تاکید براین که ۴۰ درصد جمعیت در روستاها زندگی می کنند و نباید از روستاها غافل شد افزود: در روستاها آمادگی برای پذیرش ورزش همگانی بوجود آمده است.

نماينده دانشگاه مازندران نيز در اين جلسه گفت: در توسعه ورزش استان امنيت فرزندان نياز است كه مسئولان با برنامه و هدف به اين مسئله نگاه كنند.

وي با اشاره به فعاليت بيش از 500 هزار دانش آموز در سطح استان بيان داشت: زيرساخت هاي خوبي در استان وجود دارد كه با همگاني شدن ورزش در مدارس و دانشگاه ها مي توان به رشد ورزش همگاني در استان كمك كرد.

در ادامه نماينده آموزش و پرورش نيز از فعاليت بيش از 4000 مدارس و بيش از 520 هزار دانش اموز در استان خبر داد و تصريح كرد: توسعه پايدار قهرماني متوجه ورزش همگاني است.

اين مسئول با بيان اينكه آموزش و پرورش بهترين جايگاه براي تربيت نيروي انساني و ورزش است، گفت: در صورت حمايت و نگاه ويژه مسئولان به ورزش مدارس مي توان در توسعه ورزش همگاني و قهرماني موفق بود.

همچنين نماينده حوزه علميه با بيان اينكه از سوي مقام معظم رهبري تاكيد فراوان به تحصيل، تهذيب و ورزش شده است، افزود: با تعامل حوزه علميه و دستگاه ورزش مي توان در گستردگي و توسعه ورزش همگاني موفق عمل كرد.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان مازندران نيز در اين جلسه با اشاره زيرساخت هاي ورزشي در بانوان فراهم نيست، گفت: نگاه مسئولان به ورزش بانوان تغييركند زيرا بيشترين آسيب در اين حوزه است.

مريم كيومرثي با بيان اينكه برنامه ريزي خوبي براي توسعه حوزه ورزش همگاني در سطح استان شد، اذعان داشت: اگر در بحث قهرماني آقايان پيش قدم هستند، بانوان نيز در بحث ورزش همگاني جلوتر و موفق تر از مردان عمل مي كنند.

در ادامه رئيس ورزش هاي روستايي و بازي هاي بومي محلي مازندران با بيان اينكه هيئت

مازندران 3 سال متولي به عنوان هيئت برتر فدراسيون انتخاب شد، اظهار داشت: ائمه جمعه ها سراسر استان بهترين گزينه براي ورود جدي خيرين به ورزش هستند.

محمد رضا بحرگرد گفت: در دوران گذشته پول بود اما آرامش نبود، اما امروز آرامش است اما پول و اعتبارات بودجه در ورزش مهمترين مشكل ما است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: مرگ ، ناشی ، عروقی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.