رئیس پلیس راهور ناجا گفت : مرحله دوم طرح ترافیکی تابستانه از روز چهارشنبه 24 تیرماه آغاز می شود.

موج دوم سفرهای تابستانه از چهارشنبه کلید می خوردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهری در نشست خبری صبح امروز که در شهرک آزمایش برگزار شده گفت: با شروع موج دوم سفر های تابستانه  و پیش بینی سفرها از این هفته ، مرحله دوم طرح ترافیکی تابستانه از چهارشنبه 24 تیرماه آغاز و پایان شهریور خاتمه می یابد.

وی در ادامه افزود : در همین راستا محدودیت های ترافیکی از روز چهارشنبه اعمال می شود.

وی از شهروندان تقاضا کرد که برای شرکت در مراسم نماز عید سعید فطر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند اما کسانی نیز که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند برای پارک خودروی خویش به راهنمایی‌های پلیس توجه کرده و در پارکینگ‌ها و معابر پیش‌بینی شده خودروهای خود را پارک کنند.

وی گفت : همکاران ما در پلیس راهور در جهت انجام مأموریت خود برای ایام تعطیلات عید سعید فطر از روز چهارشنبه با آمادگی کامل در استان‌های شمالی و استان‌های همجوار مستقر خواهند شد تا با اجرای خدمات مضاعف و به کارگیری تاز جهیزات انسانی بتوانیم سفر خوبی را برای هموطنانمان رقم بزنیم.

سردار مهری به اجرای نماز عید سعید فطر در تهران اشاره و بیان داشت: نقشه به خصوصی برای پارک خودروهای نمازگزاران تهرانی پیش‌بینی شده و از تمام شهروندان تقاضا می‌کنیم که به راهنمایی‌های پلیس و همچنین عوامل ستاد برگزاری نماز توجه کامل داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا عنوان کرد: پلیس راهور در طول این چند روز تعطیلی از تمام ظرفیت خود برای ایجاد تسهیلات لازم در جاده‌های درون و برون‌شهری و به خصوص استان‌های شمالی، همجوار و همچنین شهرهای زیارتی استفاده خواهد کرد تا شهروندان سفر خوبی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا اذعان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات نمایشی و مارپیچ از خط قرمزهای پلیس در ایام تعطیلات است.
سردار مهری با شاره به اینکه 5 هزار تن در تصادفات تابستان سال 93 کشته شدند بیان کرد :  تخطی از سرعت ، عدم توجه به جلو ،انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب از مهمترین علل تصادفات در طرح ترافیکی تابستانه سال گذشته به شمار می رود.

وی با توجه به اینکه 1800 دوربین کنترلی در جاده‌های کشور نصب می شود افزود: حوادث رانندگی در دورنخست سفرهای تابستانه در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است.

*شماره گذاری اسکانیاهای جدید از 12 تیر

رئیس پلیس راهور ناجا گفت : بنا بر قوانین جاری کشور، پلیس مکلف است خودروهایی را شماره‌گذاری کند که تأییدیه استاندارد مورد لزوم کشور را از طرف سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت و معدن و همچنین تأییدیه محیط زیست را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ موضوعی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای عالی ایمنی استاندارد مبنی بر اینکه این خودرو فقط می‌تواند در داخل شهر تردد کند گزارش نشده است.

این مقام مسئول پلیس در خصوص شماره‌گذاری اسکانیا اظهار داشت: بنا بر اعلام سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت دو نوع جدید اسکانیا به نام مارال و دلفی به ما اعلام شده که شماره‌گذاری‌شان از تاریخ دوازدهم ماه جاری شروع شده است.

وی گفت: پلیس بر اساس قانون و در صحنه‌های تصادف با تشخیص کارشناسان تصادف سهم تقصیر راه، راننده و خودرو را مشخص می‌کند و ما به عنوان پلیس در مورد اسکانیاهای تولید قبل هنوز دغدغه داریم گرچه این شرکت فراخوان زده و دنبال رفع برخی نواقص است به نظر ما باید مستمراً فراخوان داده شود تا اسکانیاهایی که قبلاً شماره‌گذاری شده‌اند تمام نواقصشان رفع شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد جریمه اظهار داشت: معمولاً برای کنترل رانندگان پرسرعت در کشورهای همجوار و حتی کشورهای اروپایی نیز هزینه‌های سنگینی پیش‌بینی شده است؛ در ایران نیز برابر ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پیش‌بینی شده که متناسب با شرایط کشور و تورم با امضای سه وزیر دادگستری کشور و راه و شهرسازی و به پیشنهاد فرمانده انتظامی هزینه و مبلغ جرایم که در کد جرایم پیش‌بینی شده بازنگری و تعدیل شود. این نامه به هیأت دولت ارسال شده و در کمیسیون اجتماعی دولت است.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم جریمه‌هایی که اکنون  اعمال می‌شود در حال از دست دادن بازدارندگی خود هستند و لازمه‌اش این است که جرایم افزایش پیدا کند؛ امیدواریم تصمیم مناسبی برای رانندگان پرخطر و حادثه‌ساز گرفته شود چرا که جریمه‌های تخلفات رانندگی جزو سبد خانوار نیست و هر کسی که تخلف کند باید هزینه‌اش را بپردازد.

این خبر در حال تکمیل است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار