با وجود گذشت چند‌ سال از وقوع زلزله در منطقه چاه قنبر ریگان ، کار ساخت جاده مناسب برای این منطقه راکد مانده است و فقط پنج کیلومتر از این راه شصت و پنج کیلومتری ،آسفالت شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز راههای ارتباطی یکی از مهمترین مواردی است که در هر روستا وده ودهستان وبخش وشهر مطرح است که به وسیله این راهها ارتباط روستاها به مرکز شهرستانها وصل ودر توسعه شهرها و روستاها نقش بسزایی دارد .

شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای کمتر توسعه یافته شرق استان با وسعت بیش از 8هزار کیلومتر مربع متاسفانه از این امر برخوردار نیست به طوری که فقط 16 درصد راه در این شهرستان وجود دارد که این درحالی است که در دیگر شهرستانهای استان صدرصد راهها احداث شده است

راهها همواره زیرساختی مهم برای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود که با بهبود توسعه آن در روستاها می توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

اگر در صورت ایجاد راه در مناطق روستایی وعشایری شهرستان ریگان این امر تحقق نیابد اکثر اهالی این روستاها ومناطق عشایری به حاشیه شهر مهاجرت می کنند.

توسعه راههای روستایی ماندگاری روستائیان در روستاها را درپی داردواین راستا می تواند روستاهای مناطق عشایری ریگان را توسعه دهد.

رضا هاشم زهی یکی از اهالی مناطق عشایری شهرستان ریگان می‌گوید ما با مشکلاتی در این مناطق زندگی می‌کنیم که یکی از مشکلات ما نبود راه مناسب میباشد که برای فروش دامهای خود می بایست به سختی انها را به مراکز استان و یا شهرستان ببریم تا با فروش آنها امرار و معاش نماییم .

وی می‌گوید نبودراه در مناطق ما باعث مشکلاتی برای ما شده که از مسئولان خواستار احداث راه در این مناطق هستیم .

علی آبیار یکی دیگر از اهالی ریگان می گوید مشکل ما دراین مناطق نبود راه می باشد که مشکلاتی را برای ما به وجود اورده است .

فرماندار ریگان هم در این رابطه گفت : برای گسترش روابط مراکز جمعیتی روستاها با شهرها و همچنین حمل و نقل محصولات دامی و کشاورزی و توسعه فعالیتهای اقتصادی ایجاد راه ارتباطی مناسب در روستاها ضروری است.

امین باقری افزود: در شهرستان ریگان 16 درصد راه وجود دارد که این درحالی است که در دیگر شهرستانهای استان صدردصد راههای آنها ساخته ویا در حال احداث است .

وی تصریح کرد: شهرستان ریگان با 8هزار کیلومتر مربع و302پارچه ابادی تعدادی از روستاهای این شهرستان فاقد راه مناسب می باشند که می طلبد مسئولان استانی وکشوری در این زمینه تدابیر لازم را اتخاد نمایند .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه احداث جاده ریگان جاسک می تواند بیش از 50روستا را در این شهرستان از راه مناسب برخوردار نماید افزود: اما هنوز عملیات اجرایی این جاده در این شهرستان آغاز نشده است .

باقری متذکر شد: با احداث این جاده رونق عظیمی در زمینه گردشگری واقتصادی شهرستان وروستاهای ان ایجاد خواهد شد .

وی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردی در شرق استان می باشند اما به دلیل نبود راه مناسب این ظرفیتها به فراموشی سپرده شده وناشناخته مانده اند .

فرماندار ریگان یادآور شد : با توسعه راههای روستایی می توان گامهای جهادی در رونق وآبادانی روستاها برداشت تا روستاییان با آسودگی خاطر و ماندگاری در روستاها بیش از پیش اقتصاد کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی را شکوفا کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: زلزله ، کمبود ، اعتبار ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.