معاون ناوگان شرکت راه آهن خرید لوکوموتیوهای مسافری از شرکت مپنا را همسو با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تمام مجوزهای لازم برای اجرای این قرارداد دریافت شده است و هیچ خدشه‌ای به قرارداد وارد نیست.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابک احمدی با بیان اینکه علت پیگیری اجرای این قرارداد، شرایط تحریم و استفاده بیشتر از توان مهندسی داخلی و اقدامی در جهت اقتصاد مقاومتی بوده است، اظهار داشت: بر اساس این قرارداد 120 دستگاه لوکوموتیو در داخل کشور تولید می‌شود که در جهت بومی‌سازی صنعت ریلی کشور است و برای ساخت این تعداد لوکوموتیو کارخانه بسیار مجهزی در مپنا راه‌اندازی شده است.

احمدی درباره موضوع خرید لوکوموتیو از شرکت مپنا گفت: در سال‌های ابتدایی دولت قبل قرارداد خرید با شرکت مپنا منعقد شد و پس از امضای این قرارداد اصلاحیه‌ای به امضا رسید که این اصلاحیه باید مراتب و مجوزهای قانونی خود را دریافت می‌کرد که چندین سال بلاتکلیف بود.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در این دولت با هدف استفاده از ظرفیت و توان داخلی موضوع خرید دستگاه لوکوموتیو مسافری از مپنا پیگیری و مراحل قانونی طی و مجوزهای لازم دریافت شد و قرارداد از حالت بلاتکلیفی خارج و وارد مرحله اجرایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار