عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کلیات لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه در جلسه امروز تصویب شد، گفت: بر اساس این لایحه سازمان و شورای عالی مدیریت حوادث غیر مترقبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

کلیات لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه در کمیسیون انرژی تصویب شدجلیل جعفری عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در جلسه امروز، این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه بررسی شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر با بیان اینکه کلیات این لایحه در جلسه امروز تصویب شد، اظهار داشت: قانون قبلی با عنوان قانون مدیریت بحران کشور در سال 87 در مجلس تصویب شده بود و مصوب شد این قانون براساس اصل 85 به مدت 5 سال  به صورت آزمایشی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت اجرای آزمایشی قانون مدیریت بحران کشور به اتمام رسیده است، افزود: دولت برای تصویب مجدد این لایحه آن را با تغییر عنوان با نام عالی مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور به مجلس ارسال کرد.

جعفری تصریح کرد: کمیسیون اصلی برای بررسی آن، کمیسیون شوراها است و سایر کمیسیون‌ها دیگر به عنوان کمیسیون فرعی این لایحه را بررسی می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: ماده اول این لایحه عنوان‌ها را با نام حوادث غیر مترقبه، حوداث طبیعی و انسان‌ساز تعریف کرده است و در دیگر مواد آن مدیریت حوادث، پیش بینی، بازدارندگیری، پیشگیری، مخابره، بازسازی و بازتوانی آورده شده است.

وی ادامه داد: براساس این لایحه تشکیل شورای عالی مدیریت حوادث و غیر مترقبه کشور به ریاست رئیس جمهور و قائم مقامی وزارت کشور و سازمان حوداث غیر مترقبه پیش‌بینی شده است.

نماینده خلخال و کوثر بیان داشت: با تصویب این لایحه 2 درصد از منابع بودجه عمومی سالانه کشور هم به صورت اعتبارات خارج از شمول از طریق سازمان حوداث غیر مترقبه هزینه می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: کلیات این لایحه تصویب و مقرر شد جزئیات آن بعد از بازبینی مجدد توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تا مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار