وی افزود:فعالیتهای متنوعی از آغاز طرح جهت شناسایی توانمندیهای موجود در کشور (ازطریق فراخوان و نیز مطالعههای میدانی) و نحوه اجرای طرح صورت گرفته است و تاکنون با تلاشهای انجام شده، پروژه ها شناسایی و اولویت بندی شدهاند.
یاری درباره زمان راهاندازی نسخه تکمیلی «پارسیجو» بهعنوان یکی از جویشگرهای بومی، گفت: بنا به درخواست مجری پارسی جو، بهمنظور بهره برداری از سرویسهای جدید و نیز بهبود وضعیت موجود، شورای راهبری جویشگر بومی در نشست نهم تیرماه جاری با زمان پیشنهادی مجری برای راهاندازی در مهرماه امسال، موافقت کرد.
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر با بیان اینکه تاکنون در فراخوان جویشگرهای بومی تنها موتورهای جستجوی «یوز» و «پارسیجو» مشارکت داشتهاند، گفت: در شورای راهبری طرح، ادامه برنامه حمایت از این موتورهای جستجو نیز منوط به ارائه مدل کسب و کار بوده و با توجه به تمدید زمان فراخوان تا ۲۳ تیرماه جاری، چنانچه موتورهای جستجوی دیگری نیز در فراخوان شرکت کنند، مطابق مدل کسب و کار پیشنهادی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی در خصوص استقبال از موتور جستجوی «یوز»، تصریح کرد: اجرای این پروژه در مرحله اولیه بوده و هنوز کاربران نباید «یوز» را با جویشگرهای با سابقه مانند گوگل مقایسه کنند. هرچند این جویشگر باید سعی کند که خدمات ویژه و جذاب برای کاربران خود ارائه کند که مجریان آن، هم اکنون درحال برنامه ریزی و توسعه در جهت تامین انتظارات کاربران خود هستند.
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر همچنین درباره برنامه مدنظر این طرح تا پایان امسال، گفت: لیست پروژه های با اولویت یک، مشخص شده و برای تایید به شورای راهبری ارسال شده است که پس از برگزاری نشست با شرکت کنندگان در فراخوان و نیز تکمیل پیش نویس (RFP ) پروژه ها و تایید شورای راهبری، پروژه های با اولویت بالا اجرایی خواهند شد.
انتهای پیام/