مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: بالاترین حکمت و فلسفه رعایت عفاف و حجاب حفظ مقام عالی زن و داشتن یک جامعه سالم و معنوی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب گفت:بحث عفاف و حجاب در حقیقت یک موضوع بسیار مهم و اساسی در همه ادیان آسمانی و خصوصا مکتب اسلام است.

وی با بیان اینکه در حقیقت عفاف و حجاب عامل هویت بخشی و شخصیت دادن به زنان است افزود: به تعبیر دیگر اسلام به جهت صیانت از حقوق زن و احترام به او این دستور را صادر کرده است و این حکم تشریح شد.

حسینی کوهستانی افزود: بحث عفاف و حجاب بحث تازه ای نیست بلکه می توان با مطالعه تاریخ توجه اقوام مختلف به رعایت عفاف و حجاب را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در حقیقت رعایت عفاف و حجاب و عمل به آن حافظ استحکام خانواده هاست اظهار داشت: به عبارت دیگر عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت و معنویت جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: براساس دستورات قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) همه ما موظف به این امر مهم الهی هستیم که باید تلاش کنیم تا جامعه از گزندهای مختلف در امان باشد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب  گفت: متاسفانه امروز دشمنان با شکستن حریم عفاف و حجاب شخصیت زن را شکسته اند و مخدوش کره اند.

حسینی کوهستانی ابراز امیدواری کرد: ملت ایران به خصوص زنان و دختران نسبت به این موضوع که حافظ حقوق اسلامی و انسانی آنهاست اهتمام ویژه ای داشته باشند و در مقابل کسانی که این حریم را نادیده می گیرند و به دنبال مخدوش کردن حرمتها هستند به مقابله برخیزند.

وی بر لزوم تقویت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای تقویت عفاف و حجاب در جامعه تبیین موضوع برای جامعه به خصوص قشر عظیم بانوان است.

حسینی کوهستانی افزود: با توجه به اینکه همه دستورات الهی دارای حکمت و فلسفه ای است قطعا با تشریح عفاف و حجاب و بیان نمودن بعد فلسفی و حکمت آن می توانیم زنان و دختران خود را به حجاب جذب نماییم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: بالاترین حکمت و فلسفه رعایت عفاف و حجاب حفظ مقام عالی زن و داشتن یک جامعه سالم و معنوی است.

وی در خصوص رسالت دستگاه های فرهنگی در جهت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: این دستگاه ها باید از تمام ظرفیت های معقول و مشروع خود در جهت انتقال این مفاهیم استفاده کنند و ابزراهای مختلفی نظیر هنر،بیان، رسانه و ... را در این راستا به کار گیرند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: حجاب ، معنویت ، حکمت ، فلسفه ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.