جلسه کارگروه شهرستان شمیرانات به منظور توزیع بودجه سال 94 در محل فرمانداری شمیرانات برگزار شد.

دومین جلسه کارگروه شهرستان شمیرانات برگزار شدبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین کمیته برنامه ریزی شهرستان شمیرانات به منظور توزیع بودجه سال 94 و اولویت بندی و تصویب پروژه‌های عمرانی در مکان فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه صداقتی عضو کمیته برنامه ریزی با اشاره به میزان بودجه فرمانداری شهرستان شمیرانات اظهار کرد: میزان بودجه سال 93 شهرستان شمیرانات مبلغ 8.5 میلیارد تومان بوده که از این میزان 2.5 میلیارد تومان آن سهم الزامات قانونی که به صورت مصوبات قانونی به هر شهرستان ابلاغ می‌شود و 6 میلیاردتومان آن بودجه مصرفی شهرستان بوده که تنها در انتهای سال به مبلغ 30 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: میزان بودجه سال 94 شمیرانات مبلغ 10 میلیارد و 562 میلیون تومان است که از این میزان 4.5 میلیارد آن سهم الزامات قانونی و 6 میلیارد سهم بودجه مصرفی است.

صداقتی با اشاره به فعالیت‌های الزامات قانونی گفت: الزامات قانونی به صورت مصوبات خاصی است که از طرف استان به شهرستان‌ها ابللاغ می‌شود به بودجه باید در قالب همان پروژه‌ها مصرف شود که شامل 1 درصد سهم بسیج، ماده 12 برنامه پنجم توسعه، حوزه‌های علمیه و 8 درصد توسعه روستاها می‌شود.

در ادامه جلسه عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات با اشاره به میزان پایین بودجه شهرستان تصریح کرد: 6 میلیارد بودجه مصرفی شهرستان شمیرانات است که فقط می‌توان در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از آن استفاده کرد.

خانمحمدی افزود: با این میزان بودجه نمی‌توان هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی شهرستان را راضی نگه داشت. مسائل عمرانی مانند شبکه راه، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب و بحث مسائل فرهنگین در شهرستان وجود دارد که با این میزان بودجه دست ما برای اجرای پروژه‌ها بسته است و باید امیدوار بود که شرایط کشور رو به گشایش رود.

وی گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان تنها مختص به منطقه نیست و پروژه‌های استانی و حتی ملی محسوب می‌شود.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: در سال 93 زمینه‌هایی ایجاد شد که افزایش بودجه رخ داد که نتیجه فعالیت‌های دستگاههای اجرایی بود و امسال نیز امیدواریم همین میزان افزایش بودجه حاصل شود.

خانمحمدی گفت: ما در تمام جلسات استانی خواستار این هستیم که شهرستان شمیرانات متمایز از دیگر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شود زیرا بهره برداری از زیر ساخت‌های شهرستان تنها مختص به مردم منطقه نیست و تمام مردم استان تهران از آن استفاده می‌کنند.

وی گفت: نمونه بارز این مسئله محور جاده شمشک است که نقطه ارتباطی استان البرز و مازنداران محسوب می‌شود که جاده‌ای بسیار خطر ناک و حادثه آفرین است.

در پایان جلسه خسروانی دبیر کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان شمیرانات گزارشی از اصول محوری ترین بودجه کشور و استان تهران و نحوه توزیع اعبتارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 94 شهرستان شمیرانات را به حضار حاضر در جلسه ارائه داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شمیرانات ، بودجه ، سال 94
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار