رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل گفت: 412 موسسه و خانه قرآنی برای تربیت 3 هزار حافظ قرآن در اردبیل فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام عزیز صابری افزود: در حال حاضر در استان اردبیل 3 هزار حافظ جزءهای مختلف قرآن کریم در دوره‌های سنی مختلف تربیت یافته‌اند و براساس سیاست‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور دارالقرآن کریم نیز در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن با استفاده از استعداد،‌ آمادگی، لیاقت و توفیق الهی حاصل می‌شود، افزود: مداومت و تمرین در این حوزه و بهره‌گیری از روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید در زمینه حفظ قرآن کریم تاثیر بسزایی دارد.

فعالیت بیش از ۵ هزار مربی قرآنی در اردبیل
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل بیش از ۵ هزار نفر مربی در حوزه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند
.

حجت الاسلام ستوده یکی از اهداف اصلی تبلیغات اسلامی را ترویج فرهنگ قران کریم در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: برنامه های قرآنی در استان اردبیل افزایش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: متاسفانه اعتبارات برنامه های قرآنی و فرهنگی در استان اردبیل بسیار کم است و مسئولان استان باید نسبت به جذب اعتبارات فرهنگی و قرآنی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

اجرای 85 برنامه قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در اردبیل
رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل گفت:‌ در ماه مبارک رمضان ۸۵ برنامه قرآنی در سراسر استان اردبیل برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عزیز صابری اظهار داشت:‌ با وجود کمبود شدید اعتبارات قرآنی اما برنامه‌های قرآنی در استان تداوم یافته و امیدواریم مسئولان استان برای افزایش اعتبارات قرآنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم در 26 شهر استان اردبیل در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است، افزود: در این طرح بیش از 2 هزار و 500 نفر برای آموزش رشته‌های مختلف قرآنی شرکت می کنند.

صابری گفت: برنامه‌های آموزشی قرآنی در تمامی بیمارستان‌های استان و مراسم جزءخوانی با حضور اقشار مختلف مردم در تمامی مساجد و حسینیه‌های شهر و روستاهای استان نیز در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

استان اردبیل نیازمند راه اندازی اتحادیه برای موسسه های قرآنی

مسئول موسسه دارالتحفیض اردبیل و حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به این‌که باید برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان اردبیل افزایش یابد، بیان کرد: متأسفانه فعالیت‌های قرآنی در استان اردبیل بسیار پراکنده است که دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلفی فعالیت‌های قرآنی را دنبال کرده و هر کدام بخشی از آن را انجام می‌دهند که این خود یک ضعف است چرا که فعالیت‌های قرآنی باید زیر نظر یک مجموعه واحد در استان اداره شود تا همکاری و هماهنگی خوبی را شاهد باشیم.

هژبری گفت: اگر موسسات قرآنی مجوز دار به صورت اتحادیه با یک نام زیر نظر مدیریت واحد اداره شوند قطعا کارایی بیش‌تری خواهند داشت و در این صورت یک هدف و دستور کار مشخصی برای تمامی موسسه‌ها تدوین می‌شود که این وحدت در کار قطعا موجبات گرایش و علاقه نوجوانان و جوانان را به فعالیت‌های قرآنی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: موسسه‌های قرآنی زیادی در استان اردبیل وجود دارد که به دلیل نبود هماهنگی در یک رقابت ناسالم با هم قرار دارند که اگر به همین شکل و بدون هماهنگی این فعالیت‌ها ادامه یابد شاهد به وجود آمدن فضای نادرست با توجه به رقابت ناسالم خواهیم بود که قطعا آموزه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نیز نتیجه‌بخش نمی‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.