حجاج خبرنگار افتخاری می شوند

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی حج از اجرای طرح خبرنگاران افتخاری حج خبر داد و گفت: زائران تمتع می‌توانند قبل، حین و بعد از سفر اخبار، اطلاعات و تصاویر خود را ارسال کنند تا با نام خودشان در پایگاه اطلاع‌رسانی حج منتشر شود.

به گزارشگروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی با اشاره به اجرای طرح خبرنگاران افتخاری تمتع گفت: این طرح برای زائران حج تمتع برگزار می‌شود و زائران خانه خدا می‌توانند اخبار و عکس‌های خود را قبل، حین و بعد از سفر برای ما ارسال کنند تا با نام خودشان منتشر شود.
 
مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی حج با بیان اینکه عوامل اجرایی هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند، افزود: اخبار، اطلاعات و تصاویر این خبرنگاران افتخاری از فرآیند حج و زیارت در پایگاه اطلاع‌رسانی حج منتشر می‌شود.
 
وی ادامه داد: تقویت روح باورهای دینی، قانونگرایى، انضباط اجتماعى، روحیه کار جمعى، پرهیز از اسراف و اهتمام به استفاده بهینه از فرصت‌های زیارتی، مقابله با جریانات انحرافى در حوزه دین و زدودن خرافات و موهومات و ارتباط موثر با زایران نخبه و استفاده از توانایی های زایران در ارتقاء بخشی امور ارتباطات و اطلاع رسانی زیارت، از اهداف این طرح اعلام شده است.
 
برکت‌رضایی توجه به زائران جوان، ایثارگر و خانواده‌های شهدا، تبیین و تشویق زیارت دسته جمعی، ترسیم فضای معنوی و واقعیات زیارات برای زائران قبل از سفر، تبیین ناهنجاری‌های سفر و بیان قوانین کشور میزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رسانی براى پیشگیرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهای زیارتی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این شبکه برشمرد.
 
مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی حج توجه به سوژه‌های مناسب خبری، ترسیم زیارت دسته جمعی و انعکاس فضای معنوی حاکم بر اماکن زیارتی در قالب تهیه گزارش‌های مختلف از اماکن مقدس و انعکاس ابتکارات و نوآوری‌های کاروان‌های ایرانی را از جمله اهداف راه اندازی این شبکه عنوان کرد.
 
وی افزود: پوشش خبری از جلسات سخنرانی‌های ویژه کاروان‌ها و هتل‌ها، گزارش‌های توصیفی از حرمین شریفین، مکه مکرمه، میقات‌ها، دعای کمیل، دعای ندبه، نخستین حضورها در بقیع، مسجدالنبی و مسجدالحرام، بیان منطقی مشکلات زائران از دیگر اهداف این طرح است.
 
برکت رضایی گفت: برای ارسال خبر توسط زائران دسترسی به اینترنت در تمام هتل‌های زائران ایرانی فراهم شده است و زائران فقط باید وسیله‌ اتصال به اینترنت را همراه داشته باشند. همچنین متقاضیان خبرنگار افتخاری حج می‌توانند از اینجا ثبت‌نام کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.