مدیرکل گمرک استان یزد از رشد 5 درصدی ارزش صادرات این گمرک در3 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ سید اصغرچاوشی زاده با اشاره به رشد 12 درصدی صادرات در 3 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته گفت:442 هزار و 206  تن کالا به ارزش  137 میلیون و 615 هزار و 425 دلار به خارج کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 12 درصد و از حیث ارزش 5 درصد رشد را نشان می دهد.

 وی قیمت هر کیلو کالای صادراتی را 31 سنت ذکر کرد و افزود: در  3 ماهه نخست سال جاری 90 قلم کالا از گمرک استان یزد  به 43  کشور صادر شده است .

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه صادرات اداره کل گمرک استان یزد 2.34 درصد وزن و 1.67 درصد ارزش کل صادرات کشور را شامل می شود ادامه داد: تعداد اظهارنامه های صادراتی اداره کل گمرک استان یزد در این مدت 7 هزار و 156 فقره می باشد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد رشد را نشان می دهد.

چاووشی زاده همچنین با اشاره به اینکه در این مدت 9 هزار و 797 تن کالا به ارزش 36 میلیون و 633 هزار و 492 دلاراز طریق گمرک استان یزد به کشور واردات صورت گرفته است تصریح کرد: تراز بازرگانی اداره کل گمرک استان یزد در این مدت به ارزش 100 میلیون و 981 هزار و 932 دلار مثبت بوده است.

مدیرکل گمرک استان یزد در پایان اظهارداشت: گمرک استان یزد در سه ماهه نخست سال جاری در بین 118 گمرک صادراتی کشور رتبه 10 را به خود اختصاص داده است. عمده کالاهای صادراتی اداره کل گمرک استان یزد را به ترتیب شامل کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، هیدرو کربن، میلگرد،  نایلون، پسته و مغز پسته، سنگ مصنوعی، سیم و کابل، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای  و کشورهای مقصد صادرات اداره کل گمرک استان یزد  به ترتیب عراق، افغانستان، پاکستان، هلند،گرجستان، هند، امارات متحده عربی، قطر، ترکمنستان،  روسیه، عمان، اتریش و ترکیه می باشند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، ارزش ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.