عفونت زنان که غالبا در تمامی سنین دیده می‌شود را می‌توان به روش‌های طبیعی و مصرف برخی خوراکی‌ها درمان و پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ عفونت‌های زنانه یکی از مشکلات شایعی است که بسیار آزار‌دهنده بوده و غالبا روابط زناشویی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگرچه این عفونت در تمامی سنین زنان را تهدید می‌کند اما سن شایع آن 50 سالگی و پس از آن می‌باشد چرا که در این دوره سنی میزان هورمون استروژن کاهش می‌یابد.

گفتنی است که برای درمان این اختلال راههای درمانی متعددی در دسترس می باشد اما پزشکان هورمون درمانی را بیشتر توصیه دارند با این حال بسیاری از زنان درمان طبیعی را ترجیح می‌دهند.

مسائل روانی عمیق در برخی زنان نقش مهمی را در بروز این عفونت ایفا می‌کند که نیازمند یک رویکرد جامع و حساس است.

نکته بسیار مهم این است که عفونت زنانه در خانم‌هایی که بیشتر با استرس دست و پنجه نرم می‌کنند، شدیدتر بوده و عملکرد بدن آنها را دچار اختلال می‌کند.

برخی از علل خاص زیستی – مکانیکی که شامل مصرف دارو‌های ویژه (حاوی آنتی هیستامین) و اعمال جراحی با تعادل هورمونها تداخل دارد.

حال برای درمان این اختلال استفاده از این منابع طبیعی به شما توصیه می‌گردد:

ویتامین E 
این ویتامین به عنوان یک مرطوب‌کننده شناخته شده است که در بسیاری از محصولات تجاری پوستی کاربرد دارد.همچنین به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی به بهبود عفونت‌های زنانه کمک شایانی می‌کند.

عصاره کیوی
این عصاره یک محصول زیستی پایدار بوده که برای افرادی که به دنبال روان‌کننده‌ها هستند بسیار مناسب است.همچنین این میوه قادر است PH طبیعی بدن را نیز حفظ کند.

آلوئه‌ورا
این میوه خاصیت معجزه‌آسایی را برای بدن به‌ویژه پوست دارد. همچنین این گیاه برای عفونت زنان نیز بسیار مناسب است که توصیه می‌شود آن‌را با صمغ درخت نارون مخلوط کرده و مورد مصرف قرار داد، این مخلوط می‌تواند التهاب و خارش را نیز از بین ببرد.

روغن نارگیل و روغن زیتون
توصیه می‌شود که زنان این دو روغن را در برنامه‌غذایی روزانه خود بگنجانند و از ارگانیک بودن آنها نیز اطمینان یابند. مصرف این دو روغن باعث تنظیم هورمون‌های زنانه می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نان ، بیماری ، هورمون ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار