اهل بیت (ع) همانند ریسمانی هستند که اگر مردم به سوی آن دست دراز کنند و به این ریسمان چنگ بزنند، نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم: ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، آیت‌الله سبحانی از جایگاه ویژه و بالای اهل بیت (ع) نزد خداوند متعال گفت و تصریح کرد: خداوند خواسته است تا اهل بیت (ع) از گناه پاک و منزه باشند و به سوی گناه نروند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های اهل بیت (ع) عصمت می باشد، گفت: عصمت ،یعنی انسان به مقامی می‌رسد که اثر گناه را می‌بیند وبه همین دلیل به سوی گناه نمی‌رود. هنگامی که شخصی به عصمت می‌رسد از گناه کردن عاجز نیست بلکه خودش به دلیل آثار گناه از آن دوری می‌کند.

آیت الله سبحانی در سخنانش اظهار داشت اهل بیت (ع) سبب عاقبت به خیری انسان‌ها می‌شوند و در ادامه گفت: اهل بیت (ع) همانند ریسمانی هستند که اگر مردم به سوی آن دست دراز کنند و به این ریسمان چنگ بزنند،حقیقتا نجات پیدا می‌کنند و اگر از آن دوری کنند غرق می‌شوند.

وی در پایان گفت: هیچ خاندانی همانند خاندان اهل بیت (ع) مظلوم واقع نشده و به رنج و سختی مبتلا نشدند، هنگامی که عمر درگذشت، شورایی برای انتخاب خلیفه پس از وی تشکیل شد هرجا که از لفظ اهل بیت (ع) به‌ویژه از سوی عمار استفاده شده مراد اهل بیت (ع) ما بوده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.