مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی گفت: آمریکا به دنبال صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت می ‌باشد تا ایران را ملزم به تبعیت از خواسته‌هایش کند.

آمریکا می خواهد زیاده خواهی هایش را درقالب قطعنامه به ایران تحمیل کند"حسین کنعانی‌مقدم"درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طولانی شدن زمان مذاکرات اظهار داشت: سناریوی غرب این است که ایران را مقصر طولانی شدن  مذاکرات نشان دهد، در صورتی که کشورمان با روشی که تاکنون داشته سعی کرده موانع بر سر راه را بردارد و با تعاملی سازنده مبانی خود را مطرح کرده و بر مواضع خود پافشاری کند.

مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی ادامه داد: ظاهرا آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که زیاده طلبی‌های خودشان در مذاکراتدر سناریوی اینکه مقصر کیست قرار دهند و ایران را به عنوان اینکه نخواسته توافقی صورت گیرد معرفی کنند.

وی افزود: از آخرین مصاحبه "جان‌کری" بر می‌آید که وی به دنبال یک فرافکنی است تا ایران را به عنوان مقصر و مانع اصلی توافق در مذاکرات نشان دهد.

کنعانی مقدم تصریح کرد: ایران تاکنون نشان داده که پایبند به اصول و مبانی ژنو و لوزان است و هیچ گونه اقدامی را برای ترک مذاکره انجام نداده اما آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره کننده با روش‌هایی چون فشار، شانتاژ و تهدید به ترک مذاکرات به دنبال چانه زنی هستند.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا فقط به دنبال رسیدن به منافع خود می‌باشد. آنها می‌خواهند موارد اختلافی با ایران را با توسل به شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ای تبدیل کنند وایران را ملزم به پیروی از مفاد ان قطعنامه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار