رئیس سازمان جهادكشاورزي استان فارس گفت: بخش کشاورزی از آن جهت دارای اهمیت و جایگاه ویژه است که بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده نیازهای غذایی جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمد مهدی قاسمی ادامه داد: صداقت و اجابت درخواست های مردم لازمه تحقق، اعتماد ملت به دولت است و می تواند زمینه همدلی و همزبانی را در بین جامعه گسترش دهد.

وی اظهار کرد: اصلی‌ترین محور توسعه استان فارس توجه به بخش کشاورزی و ایجاد ظرفیت‌های مناسب در این حوزه با بهره‌گیری از تفکرات جمعی و فنی و تجربی در همسویی و همراهی بیشتر برای رسیدن به یک مقصد نهایی والا است که قطعا این امر جز با همدلی و همزبانی اتفاق نمی‌افتد.

این مسئول کم کردن فاصله بین مزرعه و ایده‌های متخصصان، کارشناسان و محققان را یادآور شد و گفت: قطعا در ایجاد این پل ارتباطی مفید و موثر بهتر و شایسته می‌توانیم موانع و مشکلات را برطرف و رویکردهای منطقی را در این حوزه تقویت کنیم.

این مقام مسئول افزود: البته مدیریت هماهنگی ترویج و مزکز تحقیقات کشاورزی تلاش می‌کند تا در انتقال این یافته‌ها به کشاورزان و صاحبان اراضی سرعت عمل لازم را به وجود آورد که قطعا با رویکرد منطقی و برنامه‌ریزی هدفمند و تحقق شعار سال می‌توان در این زمینه خوب عمل کرد.

قاسمی" خدمت به مردم را با آگاه‌سازی بیشتر کشاورزان و زارعان به تولید محصول باکیفیت همراه با کاهش هزینه‌های مازاد یادآور شد وادامه داد : سال 94 سال پرخیر و برکتی دربهره‌گیری ازظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی در تقویت توسعه پایدار خواهد بود که در این راستا می‌توان حرکت مفید و موثری را انجام داد.

وی گفت: باید با کمک، همدلی و همزبانیبه دنبال اتخاذ راهکارهای لازم برای رسیدن به توسعه و رشد استان در تمامی جوانب و بخش ها باشیم و هم استفاده از همه قابلیت ها بخش کشاورزی باید دغدغه اصلی مسئولان و نخبگان استان باشد.

عالی ترین مقام بخش کشاورزی فارس با تاکید بر ارتباط مستمر میان دانشگاه، کشاورزی و صنعت در استان تحقق این هدف را در استفاده از ظرفیت های علمی برای شکوفایی و توسعه استان لازم دانست و بیان کرد: با دسترسی به این هدف می توان شاهد رشد روزافزون استان در بخش های مختلف بود.

قاسمی گفت :فارس با توجه به اینکه یکی از استان های مبتنی بر کشاورزی در کشور است نیازمند توجه مقامات عالی استان به بحث کشاورزی است تا به صورت تخصصی کشاورزی استان تقویت، ارتقاء و توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : بخش کشاورزی از آن جهت دارای اهمیت و جایگاه ویژه است که بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده نیازهای غذایی جامعه به شمار رفته و در زیربخش های مختلف خود از زراعت و باغبانی گرفته تا دام و آبزیان منشاء ایجاد مشاغل مولد و پایدار در سطح جامعه است و صنایع مختلفی در ابعاد تبدیلی و تکمیلی با تولیدات بخش کشاورزی چرخ های آنها به گردش در می آید و در کنار آن بخش کشاورزی در میان بخش های مختلف اقتصادی، بخشی است که با کمترین ارزبری ، ارز آوری را به دنبال دارد .

قاسمی ادامه داد :بخش کشاورزی در شرایط کنونی برای حل مشکلات پیدا و پنهان خود بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و هم زبانی بین دولت و کشاورزان است بطوری که فعالیت در بخش کشاورزی همانند صنعت ، گردشگری و تجارت و بازرگانی دارای حاشیه سود مطمئن نیست بلکه فعالیت در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی با ریسک پذیری بسیار بالایی همراه است ، بطوری که یک تگرگ ناگهانی و یا طوفان و یا سیل تمام محصولات کشاورزی و حتی امکانات زیربنایی را در یک زمان کوتاه از بین می برد و به طور کلی در آمد بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش ها پایین است و باید حمایت ها در این زمینه به طور جدی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط وجود داشته باشد ، برای تامین غذای جامعه باید دست نیاز به سوی بیانگان دراز نکنیم.

وی افزود: مطابق با شعار امسال که ایجاد فضای همدلی و هم زبانی بین دولت و مردم در راس امور قرار گرفته است در بخش کشاورزی هم می توان با ایجاد فضای همدلی و هم زبانی بین کشاورزان و دولت امید ها را برای رونق و عملی کردن در این بخش زنده کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.