دبیرکل حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری با آمریکا! هرگز؛ ما فرزندان امام خمینی(ره) هستیم

سیدجبار موسوی گفت: در استان الانبار نبرد به نفع عراقی‌ها خواهد بود که نتیجه آن جلوگیری از ریشه دار شدن تروریسم در این منطقه است امروز عراقی‌ها نقش اول را در مقاومت اسلامی ایفا می‌کنند و در حوزه داخلی هم حرف اول و آخر را در جنگ عراق آنها می‌زنند

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "حزب‌الله" عراق یکی از چند گروه به اصطلاح "کتایب" در عراق است که جزئی از جامعه شیعیان این کشور به حساب می‌آید "حزب‌الله" در کنار گروه "بدر" کتایب عراق را تشکیل می‌دهند این دو سازمان شیعی در کنار ارتش عراق در حال حاضر در استان‌هایی که تروریست‌های داعشی حضور دارند مشغول مبارزه‌ای سخت با تکفیری‌های تحت حمایت استکبار جهانی هستند.

"سید جبار موسوی" دبیر کل حزب‌الله عراق چندی پیش برای شرکت در نشست مجمع رزمندگان غرب و شمال غرب به تهران آمده بود از همین رو فرصتی دست داد تا با او گفت‌وگویی داشته باشیم و از اوضاع عراق و به ویژه استان الانبار از او جویا شویم.

باشگاه خبرنگاران: از حضور خود در ایران بگویید 

پوراعظم* ما فرزندان امام خمینی هستیم / همکاری با آمریکا؟! هرگز!هرگز!

سید جبار موسوی: من بسیار خوشحالم که در ایران حضور پیدا کردم و توفیق آن دست داد تا در نشست مجاهدان و رزمندگان شرکت کنم و افتخار می‌کنم که  در این نشست سخنرانی کردم.نشست جهاد و مجاهدان در واقع امتداد خط امام خمینی است مسیر ولایت امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای امتداد مسیر ولایت امیرالمومنین است ما هم  اکنون  آن چیزی که امام خمینی در ذهن ما کاشت را می‌گوییم و  باید بگویم مسیر جهاد و مجاهدان امتداد انقلاب امام حسین(ع) است از همین‌رو ما نیز برای دفاع از کیان اسلام می‌جنگیم و برای دفاع از عراق و بلکه هر سرزمینی که درآن اسلام وجود داشته باشد مبارزه می‌کنیم امروز انقلاب بزرگ اسلامی ایران که لنگرگاه امنیت است توانسته جلوی تروریسم بایستد و بلکه در تمام جهان مقابل تفکر تروریستی ایستادگی کند.

 
براساس گفته امام خمینی اولین دشمن ما شیطان بزرگ یعنی آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی است که در زمین فساد برپا کرده‌اند و دنیا را در تنش‌های سیاسی فرو بردند و این‌ها همه بخاطر منافع آمریکاست که صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران از وضعیت جبهه‌های نبرد و آمادگی رزمندگان عراقی برایمان بیشتر بگویید


سیدجبار موسوی: در این جنگ پیروزی با پیروان علی(ع) است که اتفاقا در نشستی که ما در آن شرکت کردیم این تفکر تقویت شد شیعیان علی (ع) قطعا پیروز میدان خواهند بود و این جنگ در عراق نیز انشاءالله به نفع مسلمانان دوستدار علی(ع) تمام خواهد شد در اینجا من باید به یک نکته اشاره کنم آنچه در عراق می‌گذرد جنگ با آمریکاست و نه طرف دیگری. آنچه که امروز در عراق روی داده بخاطر منافع آمریکا است بر همین اساس مسلمانان باید دیدگاهی را برای آینده ارائه دهند و یک نقشه راه را ترسیم کنند این نقشه راه باید برای پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) در سراسر جهان صورت گیرد و همه مسلمانان هم برای رسیدن به این هدف باید متحد گردند.  من از نظام جمهوری اسلامی ایران که ما را به عزت و افتخار حقیقی رهنمون ساخت تشکر می‌کنم و در اینجا پیامی به مقام معظم رهبری می‌دهم. من به ایشان می‌گویم به ما با چشم احترام نگاه کنید چرا که ما سربازان حضرت امام خمینی(ره) هستیم.

باشگاه خبرنگاران:ظرف چند روز گذشته مباحث زیادی پیرامون وضعیت استان الانبار مطرح شد شاید مهمترین خبری که در این رابطه منتشر شد این باشد که گروه‌های مبارز شیعه عراق یا همان کتایب در حال حاضر در استان الانبار با آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند از شما به عنوان یکی از اعضای کتایب عراق می‌خواهیم بپرسیم آیا این مسئله صحت دارد؟

پوراعظم* ما فرزندان امام خمینی هستیم / همکاری با آمریکا؟! هرگز!هرگز!


سید جبار موسوی: انشاءالله در استان الانبار نبرد به نفع عراقی‌ها خواهد بود که نتیجه آن جلوگیری از ریشه دار شدن تروریسم در این منطقه است امروز عراقی‌ها نقش اول را در مقاومت اسلامی ایفا می‌کنند و در حوزه داخلی هم حرف اول و آخر را در جنگ عراق آنها می‌زنند در این میان نیروهای مقاومت به سپری محکم برای مردم عراق تبدیل شده‌اند. مبارزه در الرّمادی به همین ترتیب به نفع عراقی‌ها متفاوت خواهد شد اما دشمن قصدش پیروزی باطل است در مورد همکاری با آمریکا باید بگویم که نه! نه! اینطور نیست که می‌گویند کتایب با آمریکا همکاری نمی‌کنند آنان برای حفظ کیان اسلام و حاکمیت آن می‌جنگند و زیر ولایت علی‌بن ابی طالب هستند همانگونه که می‌دانید عملیات ما تحت عنوان لبیک یا حسین(ع) نام گرفته و این عملیات تغییر عنوان نخواهد داد. ما پیروز خواهیم شد به خاطر پیروزی امام خمینی(ره) و این جنگ را برای امتداد پیام امام حسین ادامه خواهیم داد بنابراین نه ما با آمریکایی‌ها ارتباط داریم و نه آنها با ما در ارتباط هستند.

باشگاه خبرنگاران: از گفت‌وگو با شما خوشحال شدیم و از شما تشکر می‌کنیم. 


سید جبار موسوی: من هم از شما متشکرم.

گفتگو از میثم پوراعظم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار