کنسرت گیتار کلاسیک لیلی افشار نوازنده طراز جهانی گیتار روزهای 8و7 و9 مرداد سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیلی افشار نوازنده گیتار کلاسیک نخستین زن دنیاست که در رشته نوازندگی گیتار دکترای خود را اخذ کرده است.

افشار قصد دارد دوئت گیتار و فلوت خود را در روزهای ذکر شده درتالار رودکی و  سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار کند. افشاربه همراه فیروزه نوایی در این کنسرت به اجرای آثاری از آهنگسازان برجسته جهان می پردازند.

همچنین براساس روال دیگر کنسرت‌های لیلی افشار، او در این کنسرت قطعه‌هایی از موسیقی محلی مناطق مختلف ایران را نیز اجرا می‌کند. این قطعات را افشار برای گیتار تنظیم کرده است.

بر اساس این گزارش لیلی افشار هر ساله چند ماهی از وقت خود را در ایران سپری می‌کند و در زمان بودنش در ایران کنسرت‌ها و مسترکلاس‌هایی را برای علاقه‌مندان به موسیقی برگزار می‌کند. امسال نیز کلاس‌های افشار در تهران و در روزهای 15 و 16 برگزار می شود.

لی‌لی افشار نواختن گیتار را از ۱۰ سالگی آغاز کرده و ازجمله نوازندگان برجسته گیتار کلاسیک در جهان و نخستین زنی است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک از دانشگاه ایالتی فلوریدا به درجه دکتری دست یافته است.

این هنرمند که لیسانس موسیقی خود را از کنسرواتوار بوستون دریافت کرده تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده و اکنون استاد دانشگاه ممفیس است. این نوازنده گیتار تاکنون کنسرت‌های متعددی در فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا و استرالیا برگزار کرده است.

علاقمندان برای شرکت در کنسرت استاد لیلی افشار می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند و برای ثبت نام در مستر کلاس با تلفن‌های 77620774-09371264220 تماس بگیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار