مظاهری خدماتی که در غرفه قرآن و عترت وزارت بهداشت نمایشگاه قرآن به بازدید کنندگان ارائه میشود را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان مظاهری کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت:هدف از راه‌اندازی غرفه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ، معرفی فعالیت‌هایی که طبق قوانین موضوعه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت متولی انجام است .به لحاظ طراحی غرفه سعی کردیم یک ترکیبی ایجاد شود که هم فضای بصری و هنری خوبی داشته باشد و هم فضای غرفه مرتبط با حوزه قرآن و سلامت باشد.

وی ادامه داد: اولین محور فعالیت‌های قابل ارائه در غرفه وزارت بهداشت فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شامل دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها، کرسی‌های تلاوت و... است.

مظاهری افزود: سعی ما بر این است که فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و آموزشی را که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت متولی انجام و نظارت بر حسن انجام آن توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی است در قالب بروشور، فیلم و سایر وسایل بصری معرفی کرده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.

این کارشناس امور قرآنی محور دوم فعالیت‌های قابل عرضه غرفه وزارت بهداشت را فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانست و افزود : تکلیف خاصی را که کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به عهده دارد، به طور ویژه بحث پژوهش علمی قرآنی است. یکسری فعالیت‌ها و ساختار سازی‌ها در این حوزه انجام شده که سعی کرده‌ایم آنها را معرفی کنیم و یا فعالیت‌های ویژه‌تری مثل تولید دو نشریه علمی پژوهشی «قرآن و طب» و «سبک زندگی اسلامی» با رویکرد سلامت نیز انجام شده که دستاوردها و تحقیقات ویژه حوزه قرآن و سلامت را در اختیار محققان دانشگاهی قرار می‌دهد.

مظاهری، پیگیری و تکمیل بانک جامع پژوهشگران قرآنی را از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی غرفه وزارت بهداشت در بیست و سومین نماشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دانست و تصریح کرد: از بین مراجعین کسانی را که  به حوزه قرآن و سلامت علاقمند هستند و گرایش پژوهشی به این حوزه دارند شناسایی کرده و پس از ارائه توضیحات لازم، جهت تکمیل بانک اطلاعاتی جامع پژوهشگران قرآنی مشخصات و اطلاعات آنها را ثبت کرده تا در مواقع لزوم از آنها برای همکاری دعوت به عمل آید.

مظاهری در ادامه خاطر نشان کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به دنبال این است که آموزه‌ها و تعالیم تابناک قرآنی را با وظایف و رسالت ذاتی وزارت بهداشت که همان تأمین و ارتقاء سلامت جامعه است، تلفیق کند. در این راستا  معاونت طب سنتی وزارت بهداشت کتاب و مجلات آموزشی و اطلاع‌رسانی با رویکرد سلامت در ماه مبارک رمضان تولید و هر شب در اختیار عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه قران کریم قرار می‌دهد. همچنین هر شب یکی از دستیاران عضو انجمن علمی طب سنتی در غرفه وزارت بهداشت مستقر بوده و به مراجعین مشاوره‌های سلامتی می‌دهد.


انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار