دو سناتور آمریکایی تشدید تحریم‌ها را علیه کره شمالی و حامیانش خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ ، سناتور" باب منندز "و "لیندزی گراهام" از ارائه کنندگان این لایحه هستند و این اقدام پنج ماه پس از آن صورت گرفت که اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای مشابه را در ماه فوریه ارائه کرد. 

لایحه سنا نیز شباهت بسیاری به این لایحه دارد. 

سناتور منندز در بیانیه ای مدعی شد:" اقدامات شرارت بار کره شمالی و تلاش های این کشور در زمینه دستیابی به تسلیحات هسته ای باید به هر نحوی متوقف شود. این لایحه اختیارات دولت را برای ادامه مقابله با تهدیدهای کره شمالی افزایش می دهد . ما باید با همه توان خود مانع از حمایت ها از کره شمالی شویم و اجازه ندهیم مقامات این کشور به سرکوب های بی رحمانه ادامه دهند. "

گراهام نیز با " تحریک آمیز" خواندن رژیم کره شمالی تاکید کرد:" توانایی و تمایل کره شمالی برای ایجاد تغییر از طریق اشاعه تسلیحات خطرناک در سراسر جهان بهای سنگینی را به دنبال خواهد داشت. "

در لایحه پیشنهادی این دو سناتور، تحریم نهادهای مالی که اشاعه تسلیحات کشتار جمعی، فعالیت های غیرقانونی ، قاچاق سلاح، تروریسم سایبری، واردات اشیاء لوکس، نقض حقوق بشر ، پولشویی و سانسور را به دست دولت کره شمالی تسهیل می کنند، خواستار شده است. 

در این لایحه همچنین بر لزوم ممانعت از دستیابی دولت کره شمالی به وجوه مالی مورد نیاز برای تولید تسلیحات هسته ای، موشک های بالستیک و توانمندی های سایبری به جای رسیدگی به نیازهای شهروندان این کشور تاکید شده است. 

این لایحه در عین حال بر اجرای تحریم‌ها به گونه ای تاکید دارد که مانع از تلاش‌های آمریکا یا دیگر نهادهای انسان دوستانه در زمینه کمک به تامین نیازهای اساسی شهروندان کره شمالی نخواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار