در ‫بلژیک‬ و رقابت‌های بعد از آن محدودیت‌های تازه‌ای درباره گفتگوی رانندگان با تیم از طریق ارتباط رادیویی و همچنین محوه استارت اتومبیل‌ها در شروع مسابقه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران پیش‌تر فدراسیون جهانی اعلام کرده بود که باید محدودیت‌های بیشتری برای ارتباط رانندگان با تیم در نظر گرفته شود و با هدف مسئولیت بیشتر رانندگان، آنها در استارت کارهای بیشتری باید انجام بدهند.

درباره این مسئله فدراسیون جهانی ماده ۲۰.۱ قانون ورزش‌های موتوری را به تیم‌ها فرستاد. طبق این قانون راننده باید به تنهایی و بدون کمک اتومبیل را براند.

گفته می‌شود برای اینکه رانندگان در شروع مسابقات مسئولیت بیشتری داشته باشند، این قانون شدیدتر اجرا خواهد شد. بدین ترتیب به جای اینکه استارت اتومبیل‌های ‫فرمول‌یک‬ مانند استارت اتومبیل‌های کنترلی باشد،در همان ابتدای رقابت این راننده است که با مهارت خود می‌تواند نتیجه مورد نظر خود را رقم بزند.

در گیربکس اتومبیل‌های دنده‌ای زمانی که پا را از روی پدال کلاچ برمی‌دارید، در یک نقطه تماس دیسک و صفحه برای انتقال نیرو به محور محرک اتومبیل برقرار می‌شود.
 
از طرفی دیگر فدراسیون جهانی اعلام کرد در گرندپری بلژیک و رقابت‌های بعد از آن محدودیت‌های بیشتری برای تماس راننده با تیم از طریق ارتباط رادیویی درنظر گرفته است.

مدیر برگزاری مسابقات عنوان کرد رانندگان تنها در مواقع اضطراری می‌توانند از طریق ارتباط رادیویی با تیم صحبت کنند. مواردی نظیر مسائل ایمنی، وجود مشکلی در اتومبیل، ترکیدن تایر یا وجود خسارت در اتومبیل و وجود مشکل در اتومبیل رقیب که از سوی راننده پشتی قابل رویت است. رانندگان تنها در این صورت می‌توانند در دور وارم‌آپ با تیم صحبت کنند.

برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار