سفير سابق فرانسه در ايران: تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد اميد هم هست

"فرانسوا نیکولو" اعلام کرد تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد امید برای دستیابی به توافق نیز وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، سفیر سابق فرانسه در ایران گفت، تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد امید برای دستیابی به توافق نیز وجود دارد. 

"فرانسوا نیکولو،" سفیر سابق فرانسه در ایران، در مورد سخنان "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر اینکه آماده است به روند مذاکرات هسته ای با ایران پایان دهد، گفت: این بخشی از بازی مذاکرات است؛ اما در واقع همه می دانند که شکست این مذاکرات در حالی که بیش از دو سال برای آن کار شده است، خسارت سنگینی خواهد بود. به علاوه مسائل اساسی حل شده است. 

نیکولو در مورد آخرین زورآزمایی و مسائل باقی مانده افزود: درست است که کشمکش هایی در هر دو طرف وجود دارد؛ اما مشکل ترین بخش مذاکرات مسئله لغو تمامی تحریم های اعمال شده بر ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و به ویژه تحریم تسلیحاتی است.

وی اضافه کرد: ایران معتقد است خرید سلاح های متعارف موضوعی کاملا جدا از مسئله هسته ای است. اما از دیدگاه آمریکا این نشانه بدی است. از نظر آنها توافق با ایران و لغو تحریم ها به طور همزمان هدیه ای به ایران محسوب می شود و می تواند انتقادهایی را در پی داشته باشد.

سفیر سابق فرانسه در ایران در مورد اظهارات "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران ، در مورد احتمال ادامه یافتن مذاکرات تا دو روز آینده نیز اظهار داشت: ایرانی ها همواره برای به توافق رسیدن مشکل دارند. آنها برای برداشتن آخرین گام و اتخاذ تصمیم نهایی تردید دارند. بنابراین مذاکرات ممکن است دو روز یا حتی بیشتر تمدید شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اساسی ترین مسئله این است که مذاکرات متوقف نشود. توقف مذاکرات شرایط بدی به همراه خواهد داشت، زیرا آهنگ مذاکرات را کند خواهد کرد. تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد امید هم وجود دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار