هفته نامه "اشپیگل" آلمان در مقاله‌ای ضمن منفعت‌طلب دانستن آمریکا، از آنگلا مرکل خواستار توقف همکاری امنیتی با آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،  هفته نامه "اشپیگل" آلمان در مقاله‌ای از آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور خواست هرگونه همکاری امنیتی با آمریکا را متوقف کند.

روزنامه‌نگاران معتقدند واشینگتن همیشه تنها در پی منافع خاص خود است، منافعی که به امنیت اروپا ارتباطی ندارد. در باره همکاری با سرویس‌های مخفی آمریکا هم روزنامه نگاران بر این باورند که این همکاری سال‌هاست به علت جاسوسی آمریکا از مسئولان بلند پایه وهزاران شهروند آلمانی کاملا به خطر افتاده است.

به نوشته اشپیگل، این سیاست واشینگتن تنها گویای یک هدف است: تضمین منافع خاص آمریکا و نه مقابله با افسانه خطر تروریسم. این هفته‌نامه آلمانی به عنوان مثال، اسناد انتشار یافته در ویکیلیکس را شاهد می‌آورد که نشان می‌دهند سرویس‌‌های مخفی آمریکا از کارکنان اداره صیادی وزارت کشاورزی آلمان هم شنود کرده‌اند. اشپیگل در خصوص این شنود به تمسخر نوشته است:« بعید است کارکنان این اداره با القاعده ارتباط داشته باشند .»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار