جوانان با داشتن استقلال مالی و با کوچکترین مواخذه والدین، به زندگی مجری روی می‌آورند.

حسنی جامعه شناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دو دهه اخیر با افزایش خانه‌های خالی در کلان شهر‌ها، پدیده‌ای جدید به نام زندگی مجردی به وجود آمده است که باعث کاهش تعاملات عاطفی با اعضای خانواده و بستگان، آسیب‌های اجتماعی و روانی مثل بی بند و باری، مفاسد اخلاقی، ازدواج سفید و... شده است.

وی اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر نظارتی روی آژانس معاملات املاک در خصوص کرایه دادن خانه به افراد مجرد نداشته و این باعث شده برخی جوانان با داشتن استقلال مالی، به راحتی از کانون گرم خانواده جدا شوند.

این جامعه شناس ادامه داد: فیلم و سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای با ترویج سبک زندگی غربی، تاثیر منفی بر جامعه ایرانی گذاشته و منجر به رواج زندگی مجردی، نه تنها بین پسران، بلکه در بین دختران هم شده است.

حسنی در پایان تصریح کرد: این پدیده باعث عدم تمایل دختران و پسران شده به ازدواج، کاهش رابطه خانوادگی، ناهنجاری‌ها اخلاقی و اجتماعی ... شده است و رسانه‌ها با ساختن فیلم و نوشتن کتاب‌ها می‌توانند اثرات مخرب زندگی مجردی را در قالب‌های مختلف به جوانان و خانوار‌ها تقسیم کنند و دولت هم نظارت جدی در خصوص اجاره خانه به افراد مجرد داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
وقتی بلوغ فکری وجسمی افراد زودتر از موعد میشه نه امکانات شغلی آموزشی وجود داشته باشه سن افراد بیش از حد بالا بره چه توقعی هست پس فکری برای آینده بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۹ تير ۱۳۹۴
بعضی پدر و مادرهای مسن هیچ ارزشی برای شخصیت و استقلال آدم قایل نیستن . من هم اگه وسعشو داشته باشم خونه مجردی کرایه می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۴
وقتی جوون موقعیت ازدواج نداره پناه میبره به تنهایی و هر چی,افت سر جوونا میاد از تنهایی و بیکاری هس.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۴
آقای حسنی کاش در مورد این مساله که هر کسی چه مرد یا زن تا یه سن مشخصی می تونه با خانواده پدری زندگی کنه که به نظر من نهایت تا 30 الی 35 سالگی هست. به خاطر اختلاف دوره زندگی دیگه نمیشه با پدر و مادر زندگی کرد و باید استقلال داشته باشه.من خیلی ها رو میشناسم که واقعا نمیتونن تو سن بالا با پدر و مادر زندگی کنن.
آخرین اخبار