بررسی عملکرد تیم ها در نقل و انتقالات فوتسال؛

تیم رویایی جام جهانی 2008 در تاسیسات/ قطب متمول فوتسال این بار در تبریز

با به پایان رسیدن فصل نقل و انتقالات، فعالیت های تیم های شرکت کننده در لیگ برتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تیم رویایی جام جهانی 2008 در تاسیسات/ قطب متول فوتسال این بار در تبریزبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات لیگ برتر فوتسال از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه با هفت بازی آغاز خواهد شد. ماراتن چهارده تیمه ای که در ۲۶ مرحله قدرت فوتسال ایران را در سال ۹۴ مشخص خواهد کرد.

 در همین راستا نگاهی به فعالیت تیم های مختلف در دوران نقل و انتقالات و تغییرات بوجود آمده در ترکیب تیم های مختلف می کنیم.
 
۱ – تاسیسات دریایی تهران :

 
تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران از دو سال پیش پای به مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران نهاد. قرار گرفتن این تیم در رده دهم مسابقات در فصل اول حضورش در لیگ برتر ، وحید شمسایی را مجبور به ایجاد تغییراتی جهت تقویت تیم برای حضور در جمع بالانشینان کرد و با توجه به محدودیت جذب بازیکن، این تیم آنچنان که باید و شاید پرمهره به حساب نمی آمد و حالا برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا نیاز به ترکاندن بمب داشت.
 
تاسیساتی ها برای حضور قدرتمند در لیگ و آسیا در فصل نقل و انتقالات طوفانی ظاهر شدند که میتوان صید علی اصغر حسن زاده از نوریل روسیه را بزرگترین دستاورد تابستانی این تیم دانست. همچنین محمد کشاورز و قدرت بهادری و ابوالقاسم عروجی سه بازیکن ملی پوشی بودند که به ترکیب این تیم اضافه می شوند تا یک تیم ملی کامل را در اختیار وحید شمسایی داشته باشیم.
 
حضور مصطفی نظری ، محمد کشاورز، علی اصغر حسن زاده و وحید شمسایی در کنار هم یادآور ترکیب رویایی ایران در جام جهانی ۲۰۰۸ است که با افتخارافرینی ملی پوشان همراه بود.
 
تاسیسات البته ابوالفضل حسینی ، رامین شعبان زاده ، بابک سهرابی را به دیگر تیم ها واگذار کرد و احمد پری آذر بازیکن کهنه کار این تیم هم کفش های خود را برای همیشه آویخت تا در جمع بازیکنان تاسیسات نباشد.
 
۲ – گیتی پسند اصفهان :

 
مهمترین تغییر در ترکیب گیتی پسندی ها را می توان آمدن محمود خوراکچی به جای محمد کشاورز به عنوان سرمربی دانست. خوراکچی که با شهرداری ساوه به دسته اول رفته بود با گیتی پسند به لیگ برتر برگشت و امسال را در اصفهان مربیگری می کند.
 
گیتی پسند اما در بازیکنان خود هم تغییرات بزرگی داشت. محمد کشاورز و افشین کاظمی و محمد طاهری کاپیتان های اول تا سوم گیتی پسند از این تیم جدا شدند و به تیم های تاسیسات و منصوری پیوستند. همچنین حسن لولاکی و علی آذرپرور دو بازیکن بومی این تیم بودند که راهی دیگر تیم اصفهانی شدند.

در طرف مقابل مجتبی مریدی زاده و مهران رضاپور را به همراه خود از ساوه به اصفهان آورد. اسماعیل وطن خواه بازیکن ناراضی منصوری هم دیگر خرید تیم اصفهانی بود که به همراه مهران عالیقدر که در اخرین فرصت نقل و انتقالات به اصفهان رفت، چهار سهمیه لیگ برتری گیتی پسند را کامل کردند.

همچنین علی عابدین پس از نیم فصل حضور قرضی در مقاومت بار دیگر پیراهن قرمز گیتی پسند را به تن خواهد کرد و حسین حیدری دروازبان ذخیره جوان مس در این فصل یار جانشین اصفهانی ها خواهد بود.
 
۳ – مس سونگون ورزقان :
 
تیم متمول فوتسال ایران یعنی مس سونگون در نقل انتقالات پرسر و صدابود. بر روی نیمکت علی افضل گیتی پسند را پیچاند و به جای حسین شمس سرمربی مس شد.

 مسی ها که در نقل و انتقالات دست روی ستاره ها میگذاشتند خیلی زود با علیرضا صمیمی ،‌مهران عالیقدر و مسثم برمشوری به توافق رسیدند اما با اضافه شدن افضل عالیقدر و برمشوری قرارداد خود را فسخ کردند.

 هرچند شنیده می شد حسین طیبی بمب مس در نقل و انتقالات خواهد بود اما با آمدن افضل، چند بازیکن این مربی در  تیم سابقش کاشی نیلو در دسته اول به تیم مدعی قهرمانی مس آمدند.

 مهرداد جابری یار وفادار افضل، محمد درخشانی و محمد عیدی و داود تاجبخش دیگر خریدهای افضل بودند. همچنین مسی ها پاتریک وییرا لوز (بلو) را به عنوان یار خارجی به تیم خود اضافه کردند.
 
در طرف مقابل حمیدرضا یوسفی، حمیدرضا پردگی ، محمد وزیرزاده ، حسین حیدری و جو و هاشم امنی زاده بازیکنانی هستند که در فصل آتی در ترکیب مس دیده نخواهند شد.
 
۴ – شرکت حفاری اهواز :

 
تیم فوتسال حفاری اهواز که چهارمین تیم جدول رده بندی در پایان فصل گذشته بود هم در نقل و انتقالات پر خبر بود. اخبار این تیم ابتدا بیشتر به خروجی های نامدارش اختصاص داشت.

ابتدا قرار بود محمد ناظم الشریعه سرمربی موفق این تیم، علیرضا صمیی گلر اول فوتسال ایران، مهران عالیقدر و میثم برمشوری به صورت پکیج به مس سونگون منتقل شوند. اما پس از جدایی انها از حفاری هر کدام به دلیلی از تبریز جا ماندند و فقط صمیمی مسی شد. همچنین محمد صفری و بهزاد عظیمی به تیم نفت عراق پیوستند.
 
در طرف مقابل محسن حسن زاده به عنوان سرمربی جایگزین ناظم الشریعه شد و فرهاد توکلی و فرید نمازی بازیکنانی بودند که فصل گذشته را دور از اهواز به سر برده بودند- می توان گفت که هیچ کدام سال چندان موفقی را سپری نکردند-  بار دیگر به این تیم بازگشتند. محمد شجری بازیکن ملی پوش شهرداری ساوه نیز دیگر جذب مهم حفار یدر تعطیلات بین فصل بود.
 
۵ – شهید منصوری قرچک:

 
تیم فوتسال منصوری قرچک در نیمکت خود همچون گذشته بی تغییر با رضاداورزنی ادامه می دهد.

منصوری ها که چند سال کابوس وار را از لحاظ شرایط مالی و بحران های پرداختی سپری کرده بودند و سال گذشته را با فقر بازیکن به اتمام رساندند در نقل و انتقالات فصل جدید عملکرد خوبی داشته و توانستند بازیکنان خوب و نامداری نظیر محمد طاهری و افشین کاظمی را از گیتی پسند جذب کنند.

همچنین حمیدرضا پردگی را از مس سونگون در اختیار گرفتند. آخرین خرید قرچکی ها ایمان احمدی بود که در آخرین لحظات به سمت ساری دور زد تا دست منصوری در پوست گردو بماند.
 
قرچکی ها در نقل و انتقالات اسماعیل وطن خواه را به عنوان یک یار اصلی از دست دادند و محمد دهقان، میثم اینانلو ، امیرصدیق، مازیار امیرخانلو و مهدی رضاییان دیگر خروجی های منصوری در تابستان بودند.
 
۶ – آتلیه طهران قم :
 
بزرگترین تغییر فوتسال ایران در تابستان را قمی ها صورت دادند تا نام خود را از ماهان تندیس به آتلیه طهران دگرگون کردند. البته این تغییر به نام این تیم اختصاص نداشت و هیئت مدیره و مالکیت باشگاه به کلی تغییر کرد و مدیرعاملی به رسول قلی زاده سپرده شد.
 
هدایت این تیم نیز با جدایی رعدی به سید مهدی غیاثی مربی سالهای نزدیک نماینده قم تحویل داده شد. بازیکنان فصل پیش ماهان تندیس خیلی مد نظر باشگاه های متمول بودند اما قمی ها به خوبی علیرضا وفایی را در تیم خود حفظ کردند.

ابوالقاسم عروجی مهمترین خروجی اتلیه بود اما در طرف مقابل انها به خوبی ضعف خود درون دروازه را شناسایی کرده و محمد رستمی را از ساری خریداری کردند و محمد کوهستانی و میثم اینانلو را در فاصله کمتر از یک سال به ترکیب خود بازگرداندند تا بار دیگر شاهد حضور تیم پرمهره و بومی قم در مسابقات باشیم.
 
۷ – فرش آرای مشهد :
 
نماینده اول فوتسال مشهد که یکی دو سالی به  نتیجه نگرفتن با وجود داشتن تیمی پرمهره محکوم می شد، در فصل نقل و انتقالات بازیکنان نامداری را از دست داد تا کسی نتواند همچنان این تیم را پرمهره بداند.

مشهدی ها قدرت بهادری کاپیتان با ارزش خود را به تاسیسات، فرهاد توکلی را به حفاری ، ایمان احمدی را به شهروند ساری سپردند و با حسین عظیمی قطع همکاری کردند. همچنین رحمان سارانی، جوان با ارزش این تیم هم به خدمت سربازی و تیم مقاومت مشهد رفت تا دیگر یک تیم پرمهره در مشهد نبینیم.

در طرف مقابل امیر احمد پور و مجید خزایی دو بازیکن خوب مقاومت کرج بودند که با اتمام مدت خدمتشان راهی مشهد شدند.
 
هدایت این تیم همچنان بر عهده مجید مرتضایی مربی با اخلاق مشهدی است .
 
۸ – دبیری تبریز :
 
تیم دبیری تبریز نماینده فصل گذشته ایران در جام باشگاه های اسیا که سال سخت و عجیبی را پشت سرگذاشته بود و با تعداد زیادی بازیکن نامدار فصل را با شمس آغاز کرد و با اصغری مقدم به پایان رساند، در فصل جدید هم با اصغری مقدم به عنوان مربی بازیکن ادامه خواهد داد. البته با آمدن مجید زارعی نیمکت این تیم در فصل آینده تقویت خواهد شد.
 
دبیری تبریز با نصراله مومن ، محمد کوهستانی ، فرید نمازی و امید ابراری نیا قطع همکاری کرد و در عوض علیرضا عسگری کهن ، افشین سپه ، مجید ایرجی ، نعیم سنگ فروش و محمد وزیرزاده را به ترکیب خود اضافه کرد. همچنین بهروز جعفری بار دیگر از اسپانیا به این تیم بازمی گردد تا فهرست بازیکنانشان تکمیل شود.
 
۹ – میثاق تهران :
 
تیمی که حضورش تا هفته پایانی پیش از آغاز رقابتها در هاله ای از ابهام بود در فاصله دو روز تا نخستین بازی هنوز تمرینات خود را آغاز نکرده است.
 
رضا لک مربی با اخلاق فوتسال ایران که علیرغم بی مهری های وارد شده در فصل گذشته در این تیم ماند تا تیم ابقاء و این سهمیه از فوتسال تهران از دست نرود، در فصل آینده کار سختی خواهد داشت.
 
میثاقی ها که فصل گذشته با کمبود شدید مهره مواجه بودند و در برخی بازیها ۶-۷ بازیکن بیشتر نداشتند، در فصل جدید مجتبی حسن نژاد را به دلیل اعزام به خدمت سربازی در اختیار ندارند و به نظر می رسد نتوانستند موسی حسن دوست را به ماندن مجاب کنند و این بازیکن راهی دانشگاه آزاد تهران در لیگ یک خواهد شد.

همچنین مرتضی فراهانی دروازبان این تیم نیز به مقاومت کرج پیوسته است. میثاقی ها تا کنون در نقل و انتقالات موفق به جذب دو بازیکن از شهرداری ساوه شده اند. مجید فرحناک دروازبان اول شهرداری و محمدرضا محبی امیرحسینی جوان بیست ساله این تیم دیگر بازیکنان ورودی میثاق خواهند بود.

همچنین مهدی رضاییان از منصوری قرچک و احسان زحمتکش باتجربه دیگر بازیکنان جدید تیم میثاق خواهند بود.
 
۱۰ – فردوسی مشهد :
 

نماینده دوم مشهد در لیگ برتر فوتسال برعکس سال گذشته در نقل و انتقالات خاموش بود و حتی هوس کناره گیری هم کرده بود اما به هر تقدیر آنها این فصل را هم با نعمتی بدون مدرک ادامه خواهند داد.

این تیم در نقل و انتقالات اکثر بازیکنان خود را حفظ کرد و تنها عماد محمدی را به شهروند ساری بازگرداند.
 
۱۱ – شهروند ساری :
 
تیم پرطرفدار شهروند که فصل گذشته با ابطحی با افتان و خیزان در لیگ ماند در فصل آتی هم با وی ادامه خواهد داد. ساروی ها در این دو سال کار بزرگی کردند و یکی یکی بازیکنان بومی خود را از تیم های مختلف به ترکیب خود بازگرداندند.

فصل گذشته بلباسی ،‌عظیمایی و لطفی و در فصل جدید طاها مرتضوی ، عماد محمدی، ایمان احمدی را به تیم خود بازگرداندند و سالار شهناسی را از نکا به ساری آوردند. محمد رستمی هم بازیکن خروجی ساروی ها به مقصد قم بود.
 
۱۲ – مقاومت کرج :

 
مقاومت کرج تیم نظامی لیگ برتر با مشکل اتمام دوران سربازی و از دست دادن اجباری مهره هایش مواجه بود به همین دلیل این تیم دچاردگرگونی عظیمی شد و تقریبا تمامی بازیکنان خود را از دست داد و حمید دستمردی، محمد نجفی زنگی، حمید کاهبنده، رامین جعفری- محمد اکبری- حمید بخشی، محمد ربعی هاوی- امیرحسین الوند، سهیل خلیلی، مهدی شیرمحمدی ،مهران ادلی، طاها نعمتی و رتضی فراهانی را به تیم جدید خود افزود .
 
مهمترین بازیکنانی که از این تیم جدا شدند را می توان امیر احمدپور ، مجید خزایی ، علی عابدین دانست .
 
۱۳ – کاشی نیلو اصفهان :

 
کاشی نیلو اصفهان با از از دست دادن مهرداد جابری، محمد عیدی و محمد درخشانی تغییرات زیادی نسبت به تیم خود از لیگ دسته یک داشته است و با بازیکنان بومی چون علی آذر پرور و حسن لولاکی را موفق به جذب شده است و قرار داد چند بازیکن دیگر خود را نیز تمدید کرده است.
 
رضا صادقی سرمربیگری این تیم را در فصل آتی بر عهده خواهد داشت.
 
۱۴ – آذرخش سرخون هرمزگان :

 
 تیم تازه لیگ برتری شده آذرخش سرخون اکثرا با بازیکنان بومی خود اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و می توان از محمد بنی سعدی که سابقه حضور در تیم فرش آرا مشهد را دارد به عنوان شاخص ترین بازیکن این تیم نام برد اما عباس روزپیکر به عنوان سرمربی با این تیم همکاری خواهد داشت.
 
آذرخش با حفظ شالوده تیمی خود و جذب جواد اسفندیاری و میلاد چراغی آماده حضور در لیگ برتر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار