همایشی با عنوان «سفر ایمن» از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها و دستگاههای ذیربط با هدف بهبود وضعیت ایمنی تردد در راهها و ارتقاء فرهنگ ترافیكی كشور از طریق بسیج و جلب مشاركت عمومی مردم در شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

همايش «سفر ايمن» در شهريورماه سالجاري در استان اصفهان برگزار مي‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در این جلسه مجید دوست محمدی دبیر این همایش، بهبود وضعیت ایمنی تردد در راهها و ارتقاء فرهنگ ترافیكی كشور را از اهداف اصلی برگزاری این همایش برشمرد و تصریح كرد: معرفی جمعیت و توسعه كمی و كیفی فعالیتها، جلب مشاركت‌های مردمی، كمك به ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین سازمانها و نهادهای مسئول ایمنی را ازاهداف این همایش برشمرد.

وی تغییر نگرش‌ها در جامعه و حساس نمودن افكار عمومی و مسئولان با ایجاد باورهای ملی نسبت به كاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی تردد، تلاش همه جانبه برای جلب دولت و عموم جهت كمك به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث رانندگی و ... را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

دوست محمدی افزود: برای برگزاری این همایش سه كمیته تبلیغات و ارتباطات، تداركات و پشتیبانی و كمیته اجرائی با همكاریدستگاههای دولتی و خصوصی تشكیل شده است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان با بیان اینكه شاخص پیشرفت هر كشوری رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی است گفت: با توجه به اهمیت بحران تلفات رانندگی بعنوان یكی از مهمترین عوامل مرگ و میر در كشور و كشته شدن سالانه 18 هزار نفر و مصدوم شدن حدود 300 هزار نفر از هموطنان و بروز مشكلات عدیده در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دلیل تصادفات جاده‌ای، لازم و ضروری است همسو با سایر نهادها اقدامات ویژه‌ای انجام پذیرد تا هم رفتار بهره‌برداران و استفاده‌كنندگان از راهها اصلاح گردد و هم مطالبات آنان به گوش مسئولان و دست‌اندركاران حمل و نقل رسانده شود.

دوست محمدی با اشاره به اینكه جمعیت طرفداران ایمنی راهها به عنوان یك نهاد مردمی به همت جمعی از پیشكسوتان و دست‌اندركاران حمل و نقل و راهداری و ایمنی به عنوان موسس به عنوان یك نهاد مردمی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی با هدف بهبود وضعیت ایمنی تردد در راهها و ارتقاء فرهنگ ترافیكی كشور پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: این تشكل از آذرماه سال 93 در استان اصفهان تشكیل شد و از همه علاقمندان دعوت نمود با عضویت در این جمعیت به ارتقاء فرهنگ ایمنی كمك نمایند.
این جلسه با حضور اعضاء جمعیت طرفداران ایمنی راهها، شیشه فروش مدیركل مدیریت بحران استانداری، دادخواه مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان و نماینده دستگاههای دولتی و خصوصی در محل سالن جلسات اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان تشكیل شد. 

انتهای پیام/ح
برچسب ها: برگزاری ، همایش ، سفر ، ایمن ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.