نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: سه مقوله آلودگی هوا، مصرف بنزین، نوسازی خودروها که ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند، نیازمند بازنگری در مجلس هستند.

سید راضی نوری نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سه مقوله آلودگی هوا، مصرف بنزین، نوسازی خودروهای فرسوده که ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و باید در مجلس بازنگری شوند، اظهار کرد: مصرف زیاد بنزین در خودروهای فرسوده و سوختن ناقص بنزین در این خودروها،‌علاوه بر اینکه باعث صلب آسایش و‌ آرامش مردم می‌شود، بر افزایش آلایندگی هوا موثر است.

وی افزود: به تبع اگر خودروهای فرسوده بازسازی و نوسازی شوند، بر بهینه سازی مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است.

نوری تصریح کرد: مجلس باید بر سه مقوله آلودگی هوا، مصرف بنزین و نوسازی خودروهای فرسوده بازنگری کند، زیرا هر وسیله‌ای چه در حمل و نقل عمومی و چه در خودروهای شخصی، دارای عمر مفید است و باید بر اساس استانداردها از چرخه حمل و نقل خارج شود.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل، فرهنگسازی استفاده از وسایل عمومی در جامعه، لزوم توجه به سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق برون شهری، درون شهری و بین شهری، لزوم تدوین برنامه‌های استاندارد بین المللی در خصوص مقدار آلودگی یا مصرف سوخت در خودروها، از مهمترین اقداماتی است که باید در ساماندهی خودروهای فرسوده انجام شود.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید بازنگری شود، عمر وسایل نقلیه از نظر استاندارد، مقدار آلودگی یا مصرف سوختی است که در خودروها استفاده می‌شود و باید دو مقوله آلودگی هوا و مصرف سوخت در خودروها جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار