سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد 1466 نفر در درگيری‌های ماه ژوئن در عراق کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجموع یک هزار و 466 عراقی بر اثر حملات تروریستی و خشونت در ماه ژوئن در عراق کشته و یک هزار و 687 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

در این بیانیه آمده است در مجموع 665 غیرنظامی از جمله 94 نیروی پلیس و 801 نفر از پرسنل امنیتی عراق کشته شده‌اند درحالیکه طی این مدت یک هزار و 32 غیرنظامی دیگر از جمله 104 پلیس و 655 پرسنل امنیتی مجروح شده‌اند.

براساس بیانیه‌ای که از مرکز اطلاعات مدیریت بهداشت استان انبار در عراق صادر شده است شمار کشته ها و مجروحان غیرنظامی در این کشور در ماه ژوئن 299 نفر (شامل 136 کشته و 163 مجروح) بوده است.

بخش زیادی از استان انبار در شمال عراق در تصرف گروه تکفیری-صهیونیستی داعش قرار دارد.

در بیانیه ماموریت سازمان ملل در عراق آمده است :« آمار به دست آمده از مدیریت بهداشت انبار ممکن است شامل تعداد واقعی تلفات در مناطق مختلف این استان که خشونت ها در آنها جریان دارد و خدمات در آن مناطق مختل شده است، نباشد.»

این بیانیه می افزاید :« به طور کلی، ماموریت سازمان ملل در عراق نتوانسته است به صورت موثر صحت و سقم تعداد تلفات در مناطق درگیر در این کشور را تایید کند و این آمار به صورت حداقلی در نظر گرفته شده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار