قم؛

بحران زیست محیطی دریاچه نمک جدی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه دریاچه نمک یکی از بحرانی ترین حوزه های اب خیز است گفت: بحران دریاپه نمک به موضوعی جدی تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بحران های زیست محیطی دریاچه نمک را جدی دانست وگفت: هفت استان کشور روی دریاچه نمک تاثیر گذارند و مسولان باید برای ان اعتبارات ملی رادرنظربگیرند.

وی بر اهمیت الودگی ریزگردها تاکید کرد و افزود: برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی، احداث سدهای بزرگ و کوچک و... موجب کاهش پوشش گیاهی و در پی آن سست شدن خاک شده‌ و با وزش باد افزایش ریزگرد را شاهد خواهیم بود.

دانیالی ادامه داد: آلودگی هوا و معضل ریزگردها یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی در استان است که باید به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد:متأسفانه کمبود شدید منابع آب دریاچه نمک قم را در وضعیت بحرانی قرار داده است و باید برای حل این مشکل به صورت کارشناسانه چاره‌اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه استان قم یک استان بسیار بادخیز است ادامه داد: از خردادماه تا آخر تابستان وزش بادهای شدید را در استان شاهد هستیم و این موضوع در تشدید آلودگی‌ها موثر است.


دانیالی گفت: اثرات ناشی از سوختن زغال در این دریاچه می‌تواند به صورت طولانی مدت در بدن باقی بماند در انتقال قارچ‌ها و میکروب‌ها و بروز سرطان‌های مختلف، بیماری‌های قلبی – عروقی و بیماری‌های پوستی و اختلال در اکسیژن‌رسانی به سلول‌‌ها و بافت‌ها اثرگذار باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی تالاب قم را نجات دهیم در پایان افزود: اگر هر ارگانی خودش را عقب بکشد و کار را گردن دیگری بیندازد مشکل گریبان همه را خواهد گرفت.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: قم ، بحران ، دریاچه ، نمک ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.