امام جمعه تهران گفت: وجود حضرت امیر حقیقت شب قدر است و از طرف دیگر شهادت آن حضرت باعث بارش رحمت خداوند بر خوبان می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص علل مصادف بودن شب‌های قدر با ایام شهادت حضرت امیر‌المؤمنین اظهار داشت: وجود آن حضرت حقیقت شب قدر است و این شب بسیار با فضیلت است به طوری که اگر شهادت حضرت علی(ع) در زمان دیگری بود جای سؤال داشت.

وی در خصوص فضائل شبَ‌های قدر گفت: این شب‌ها زمان خاص رحمت خداوند است به طوری که طبق کلام خداوند در این شب تا زمان طلوع فجر از هر سو سلام و رحمت می‌بارد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی با اشاره به مکان ولادت حضرت  علی(ع) در کعبه و محل شهادت آن حضرت در مسجد کوفه به عنوان یکی از چهار مسجد مقدس در کل عالم تأکید کرد: این مسئله دلی بر شرافت آن حضرت است و مصادف شدن شهادت امام علی(ع) با شب‌های قدر از چند جهت باعث خیر و برکت است.

وی افزود: از یک سو ایام شهادت اولیاء خدا به خودی خود فضای رحمت الهی را برای مؤمنان در پی دارد چرا که خداوند با خون این شهدا دینش را احیا کرده است.

حجت‌الاسلام صدیقی سوگواری در عزای امیر‌المؤمنین(ع) را باعث شکسته شدن قلب دانست و تصریح کرد: آن حضرت به عنوان پدر است محسوب می‌شود و شهادت ایشان باعث رقت قلب و گریه می‌شود که این موارد در قبولی دعاها بسیار مؤثر است چرا که بیشترین انکسار قلب در این ایام حاصل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر همه مؤمنان سعی می‌کنند به نحوی سیم دل را به خداوند وصل کنند که در این زمینه دل‌های شکسته شده در عزای امیر‌المؤمنین(ع) زمینه‌ی راز و نیاز بهتر با خداوند را فراهم می‌کند.




انتهای پیام/
برچسب ها: شب قدر ، امام علی ، شهادت ، مسجد ، دعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مریم اسدی
۰۲:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۴
بسم الله الرحمن الرحیم
انا انزلناه فی لیلة القدر ......
دلها همه محزون است
هر دیده پراز خون است
این محنت عظمی را
برکوفه که داد امشب؟؟؟!!!
اللّهم العن قتـــــلـة امیرالمومنین علی علیه السلام
خداوندا به فرق شکافته امیرمومنان علی علیه السلام، تقدیر خود و فرزندانمان و دوستان و خانواده مان را در این شبهای قدر بهترین تقدیر رقم بزن.. به خون پاک و مقدس علی ابن ابیطالب علیه السلام به فرزندانم و به خودم رحم کن، یا ارحم الرّاحمین...بارالها به حق صاحب این شبهای مقدس به همه مسلمانان در تمامی جهان کمک کن و همه شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام را سربلند و حاجت روا فرما. آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۴
جان به فدای جگر سوخته ات یا علی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۳۶ ۱۶ تير ۱۳۹۴
فکر نکنم هدف خاصی بوده باشه.
آخرین اخبار