نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تیم فنی و مهندسی خوبی در کشور داریم اظهار داشت: مشکلات تولیدی بیشتر از آنکه از مسائل فنی باشد از مسائل اقتصادی است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، حمیدرضا فولادگر  در جمع خبرنگاران استان اصفهان به مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و سیاسی کشور پرداخت و اظهار داشت: یکی از قوانینی که با همکاری و همفکری تنگاتنگ دولت و مجلس ایجاد شد، قانون رفع موانع تولید و ارتقا نظام مالی کشور است.

وی بیشترین هدف این قانون را رفع موانع تولید با اصلاح اطلاعات خواند و افزود: ما تیم فنی و مهندسی خوبی در تولید داریم، مشکلات تولیدی ما بیشتر از آنکه از مسائل فنی باشد از مسائل اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به موضوع مالیات ها و مشوقی برای آن اشاره کرد و گفت: هر فردی در هر کار تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی یا گردشگری به اشبغال زایی بپردازد، به مدت 5 سال از پرداخت مالیات معاف می باشد.

وی تصریح کرد: هر طرحی که موجب کاهش هرینه، انرژی، حمل و نقل و زمان شود مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

فولادگر در خصوص مسائل فرهنگی- اجتماعی بیان کرد: نخستین اقدام مجلس دراین زمینه در طول سه ماه گذشته، تصویب قانون مهم امر به معروف و نهی از منکر بود که پس از 35 سال تصویب و اصلاح شد اما متاسفانه دولت یازدهم و رئیس جمهور ابلاغ نکرد و طبق قانون، رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد.

وی از تجهیز و ساماندهی مساجد به عنوان دیگر مصوبه فرهنگی مجلس و لایحه مالکیت معنوی که از سوی دولت ارائه شد به عنوان دیگر اقدامات در زمینه فرهنگی- اجتماعی یاد کرد.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی پیرامون مسائل سیاسی سیاست داخلی اظهار داشت: در بخش سیاست داخلی دو مصوبه قانون احزاب و اصلاح قانون انتخابات مجلس ارائه شده، اصلاح قانون احزاب که مصوب سال 1360 است ماه گذشته در مجلس نهایی و به شورای نگهبان فرستاده شد

وی از منضبط تر شدن احزاب، نشاط سیاسی بیشتر و تقویت بخش نظارتی بر فعالیت احزاب به عنوان اهداف این قانون نام برد و گفت: اکنون 240 حزب در کشور وجود دارد که بیش از 10 درصد آنها هیچگونه فعالیتی ندارند و این یک آسیب است چراکه احزاب صرفا مجوز می‌گیرند اما تداوم فعالیت ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص استانی شدن انتخابات بیان کرد: استانی شدن انتخابات نیازمند احزابی فعال، قوی، مردمی و با نشاط است؛ نمایندگان باید کلان نگر، دارای تفکر نلی و درگیر مسائل استانی شوند که اگر این شرایط محقق شوند استانی شدن انتخابات می تواند به بهبود وضعیت مجلس کمک کند.

فولادگر اضافه کرد: بر طبق این قانون، روسای اتاق بازرگانی استان‌ها و همچنین اعضای شورای اسلامی شهرها برای نامزدی انتخابات مجلس باید 6 ماه قبل از آغاز ثبت‌نام از سمت خود استعفا بدهند.

وی با بیان اینکه خود شخصا از موافقان طرح استانی شدن انتخابات هستم، خاطر نشان کرد: معتقدم که فواید و محاسن تصویب قانون استانی شدن انتخابات بیش از ضررها و آسیب‌های آن است.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی در خصوص سیاسی خارجه یادآور شد: اقدامات مجلس در سه ماهه گذشته در بخش سیاست خارجه، قانون چهار ماده ای الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای است، متاسفانه موضع دولت و دولت مردان در روزهای نخست مبنی بر مخالفت با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای و اعلام مغایرت تصویب این قانون با اصل 176 قانون اساسی، بسیار عجولانه بود..

وی تصریح کرد: ایران در روند مذاکرات هسته‌ای در مقابل 1+5 به اندازه کافی از خود انعطاف نشان داده و اکثر محدودیت‌ها را پذیرفته و حال زمان ادعای وفای طرف مقابل است چرا که عزم طرف غربی شرط رسیدن به توافق هسته ایی است.   

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.