ساکالوتوس به جنگ بحران مالی یونان می‌رود

دولت یونان رئیس تیم مذاکره کننده آتن با اروپا را وزیر دارایی جدید این کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  اسپوتنیک؛ "یوکلید ساکالوتوس،" سرپرست هیأت مذاکره‌کننده یونان با وام‌دهندگان بین‌المللی جانشین "یانیس واروفاکیس" در وزارت دارایی این کشور شد.

"ساکالوتوس" فقط چند ساعت پس از کناره‌گیری وزیر دارایی یونان جانشین وی شد. مقامات آتن امیدوارند "ساکالوتوس" بتواند با بهره‌مندی از تجربه خود برای گفت‌وگو با نهادهای وام‌دهنده، راه حلی برای مشکلات عمیق اقتصادی یونان بیابد. وی پیش از این در پست‌های مهم دیگری مانند معاونت وزیر امور خارجه خارجه و مقام مسئول در مناسبات اقتصادی بین‌الملل یونان فعالیت داشته است.

"ساکالوتوس" سرپرست تیم مذاکره یونان در نشست‌هایی است که وام‌دهندگان بین‌المللی در بروکسل برگزار می‌کنند. او آوریل (فروردین) و پس از مخالفت مذاکره‌کنندگان اروپایی با تندروی‌های "واروفاکیس،" به این سمت انتخاب شده بود.

"ساکالوتوس" در رشته اقتصاد، سیاست و فلسفه در دانشگاه آکسفورد و ساسکس انگلیس تحصیل کرده است. او که پیش‌تر سخنگوی اقتصادی کابینه "سیپراس" بود مواضع نرم‌تر و منعطف‌تری نسبت به "واروفاکیس" دارد. انتخاب او در این پست، نشانه‌ای از مصالحه‌جویی "سیپراس" در گفت‌وگو با وام‌دهندگان تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور یونان از همه احزاب خواسته است دست به دست هم دهند و از هیچ تلاشی برای نگاه‌داشتن یونان در حوزه یورو کوتاهی نکنند.

"واروفاکیس" روز گذشته در توضیح دلیل کناره‌گیری‌اش در وبلاگ خود نوشته بود برخی اعضای گروه اروپا به او گوشزد کرده بودند ترجیح می‌دهند در جلسات مذاکرات حضور نداشته باشد. او همچنین گفت به درخواست و فشار اروپایی‌ها استعفا داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار