معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد اگر اقدامات آمریکا مثبت باشد، تاثیر مطلوبی بر همکاری‌های بعدی تهران و واشینگتن خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ؛  «حسین امیر عبداللهیان،» معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: «مذاکرات هسته ای فرصتی تاریخی برای آمریکا است.»

عبداللهیان افزود: ملت ما خاطرات تلخی از آمریکا در 36 سال گذشته  و پس از انقلاب دارند؛ اما مذاکرات هسته‌ای فرصتی تاریخی برای آمریکا است. اگر آمریکا به طور عاقلانه و منطقی در این مذاکرات رفتار کند آنگاه می توانیم بگوییم که آمریکا اثر خوبی از خود برای ملت ایران باقی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: «بدیهی است که اگر حرکات و اقدامات آمریکا سازنده مثبت باشد این موضوع تاثیر مثبتی بر همکاریهای بعدی ایران و آمریکا خواهد داشت.»

امیر عبداللهیان همچنین گفت: اگر توافق هسته‌ای میان  ایران و گروه 1+5 نهایی شود، این موضوع تحولاتی را در منطقه به دنبال خواهد داشت.این توافق کشوری را در منطقه هدف نخواهد گرفت.

وی درباره مبارزه با داعش گفت: چون آمریکایی ها سیاستشان در مبارزه با تروریسم یک سیاست دوگانه است،  این موضوع به اعتماد سازی نیاز دارد. ما به  عراق و به درخواست دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم همکاری می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به هرحال هیچ ارتباط و همکاری مشترکی میان ما و آمریکا برای مبارزه با داعش وجود ندارد.

وی درباره سوریه گفت: ما به دنبال این نیستیم که «بشار اسد» برای تمام عمر رئیس جمهور سوریه باقی بماند؛ اما بر ضد این ایده هستیم که تروریست ها و طرف های خارجی درباره سوریه تصمیم گیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به درخواست دولت سوریه ما با ارائه مشاوره های نظامی به این کشور برای مبارزه با تروریسم  موافقت کردیم. ما هیچ نیروی نظامی در سوریه نداریم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار