اما اولین بارش باران در سیلورستون شدید نبود و همین امر موجب شد کیمی آوانتاژ خود را از دست بدهد. از طرفی دیگر فتل دیرتر از او تصمیم گرفت از این نوع تایر استفاده کند و به همین دلیل در رده سوم حضور یافت.
رایکونن گفت: در مرحله اول رقابت پشت سر هالکنبرگ گیر کردم. در مسیرهای مستقیم و مکانهای امکان سبقتگیری از او را داشتم، خیلی سرعت بیشتری داشت. سرعت ما در مسیر مستقیم کم بود.
وی افزود: وقتی بارش باران شروع شد، پیچهای ۷ و ۸ خیلی لیز بودند. به همین دلیل تصمیم گرفتم از تایرهای بارانی استفاده کنم. اما زمانی که به پیست برگشتم باران کمتر شده بود.
به طور کلی این پیست برای اتومبیلهای ما ایدهآل نبود و مخصوصاً راجع به این مسئله باید بیشتر کار کنیم.