این دو راننده فرمول یک توضیحات جزئی در مورد تصادف اخیرشان در گرندپری برینانیا دادند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت رسمی فرمول یک جنسون باتن باور دارد وقتی از رده‌های انتهایی رقابت را آغاز می‌کنید، ریسک تصادف در دور اول بسیار بالاتر است.

‫مک‌لارن‬ در زمانگیری‌ها بعد از مانورها، دومین تیم کند در پیست سیلورستون بود.

در همان دور اول رقابت رانندگان ‫لوتوس‬ با هم برخورد کردند. آلونسو هم که قصد فرار از این تصادف را داشت، کنترل عقب اتومبیل خود را از دست داد و با باتن برخورد کرد. در نتیجه این برخورد باتن از رقابت خارج شد.

باتن گفت: در همان دور اول، دو اتومبیل در سومین پیچ با هم برخورد کردند. فرناندو وقتی می‌خواست از این تصادف فرار کند، کنترل انتهای اتومبیلش را از دست داد و با تایر عقب اتومبیل من برخورد کرد.

وی افزود: بعد از برخورد، خسارت واردشده به اتومبیلم زیاد بود و باید اتومبیل را متوقف می‌کردم. وقتی از رده‌های پایین شروع می‌کنید، ریسک برخورد خیلی بالاتر است.

باتن در انتها تاکید کرد:این مجازات کسی است که از انتها رقابت را شروع کند.

مکس فرشتاپن عنوان کرد به دلیل اینکه موفق نشد دنده عقب را فعال کند، در استخر سنگریزه کنار پیچ گیر کرد.

او گفت: متأسفانه برای من مسابقه کوتاه‌مدتی بود. یکی از بهترین استارت‌هایم را نداشتم و چرخ‌های عقب در زمان استارت خیلی لیز خوردند.

وی ادامه داد: خوش‌شانس بودم که وقتی جلوی من تصادف شد، من توانستم فرار کنم. اما وقتی رقابت دوباره شروع شد، کنترل عقب اتومبیل را در پیچ دوم به یکباره از دست دادم.

فرشتاپن اشاره کرد: خسارت خیلی کمی به بال جلوی اتومبیلم وارد شد و می‌توانستم ادامه بدهم، اما وقتی دنده عقب را نتوانستم فعال کنم،رقابت من در همان نقطه تمام شد.



برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار