عالم برجسته اهل سنت گفت: داعشی‌ها بویی از اسلام نبرده اند و کارهایشان مخالف کتاب و سنت است همچنانی که خوارج هر کاری که انجام می‌دادند از خود درآورده بودند.

"ماموستا ملارحیم مام رسول‌پور" از علمای برجسته اهل سنت کردستان  در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره  شباهت‌های داعش با خوارج اظهار داشت: داعشی‌ها بویی از اسلام نبردند.

وی   درباره ادعای مفتیان وهابی داعش در مورد ضرورت کشتن شیعیان در دنیا گفت: کجای اسلام گفته شده که کشتن آدمها حلال است؟

عالم اهل سنت کردستان یادآور شد: تمامی اقدامات آنان مخالف صریح کتاب و سنت پیامبر اکرم (ص) است.

وی درباره شباهت اقدام خوارج در به شهادت رساندن امام علی (ع) با اقدامات گروهک تروریستی عنوان داشت: شهادت حضرت علی‌(ع) در این ماه عزیز عملی ناجوانمردانه بود و قطعا این کار خوارج با سنت پیامبر و قرآن در تضاد است و قرآن کریم می‌فرماید هر کسی عمدا کسی را بکشد مثل آن است که تمام مردم جهان را به قتل رسانده تا چه رسد به این که شیر خدا را به شهادت برسانند.

عالم اهل سنت کردستان در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز داعشی‌ها در سربریدن انسان‌های بی‌گناه انجام می‌دهند درست مانند کاری است که خوارج مرتکب شده‌اند.


گفتنی است؛ "ماموستا ملارحیم مام رسول‌پور" از علمای برجسته اهل سنت کردستان است. وی عضو شورای فتوای این استان و مسئول ستاد زکات شهرستان "سقز" می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار