جنونی که به نزاع تبدیل می‌شود

از جنون تا مرگ، تنها یک لحظه

روانپریشی نوعی نابسامانی روانی است که فرد مبتلا به آن با دنیای واقعی ارتباط برقرار نمی‌کند و درک صحیحی از واقعیت ندارد و دچار توهم و جنون می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ طبق آمار پزشکی قانونی کشور 1600 نزاع به وقوع می‌انجامد که علت 70 درصد آنها جنون  آنی یکی از طرفین درگیری بوده است.
 
افراد ممکن است تحت شرایط موجود و عوامل و موقعیتی که در آن قرار دارند مرتکب خطا یا جرمی شوند.
 
فشارهای روانی که گاه سبب آشکار شدن یا تشدید بیماری‌های روانی می‌شود، عموما تاثیر مضاعفی در به وقوع انجامیدن این جرایم دارد.
در چنین شرایطی فرد از حالت عادی خارج می شود و باید و نباید ها و هنجارهای زندگی را فراموش می‌کند و می تواند دست به هر کار نامناسبی بزند.
 
*جوانان بی‌اعصاب
 
نزاع و درگیری عملی است که برخی افراد در هنگام عصبانیت از خود بروز می دهند و در بیشتر مواقع منجر به ضرب و شتم و جراحت برای یکی یا هر دو طرف درگیری می‌شود.
 
ریشه بیشتر این قبیل اتفاقات در فشارهای عصبی است که گاهی به صورت شدید بروز پیدا می‌کند.
این  قبیل مشکلات روانی از قبل در وجود افراد به صورت نهفته وجود داشتند و بر خلاف باور عموم، هیچ فرد سالمی دچار جنون آنی نمی‌شود.
 
دکتر ناصر قاسم‌زاده، روانشناس، عوامل مختلفی را باعث به وجود آمدن این خشم و جنون می داند از جمله ، سن و سال افراد که معمولا هر چه فرد جوانتر باشد تسلط کمتری برای کنترل خشم خود دارد و این عدم تسلط باعث به وجود آمدن بیشتر درگیری‌ها می‌شود.
 
علت دیگر نحوه تربیت فرد و محیط و بستر خانوادگی است. در خانواده های نابسمان و نا سالم بیشتر شاهد مواجهه با این افراد هستیم.
عوامل محیطی و فشارهای اقتصادی و اجتماعی و گاها مصرف مواد مخدر نیز می تواند تشدید کننده این اختلال در افراد باشد.
 
*عذرخواهی ، آبی بر آتش
 
پرسه زدن‌های بی‌مورد، بیکاری و فرهنگ پایین برخی افراد علت وقوع بسیاری از نزاع‌ها است.
 
اگر افراد در اینگونه مواقع کوتاه بیایند و فرهنگ عذرخواهی در بین افراد جا بیفتد، آتش  خشم مردم شعله‌ور نمی شود و درگیری و نزاعی رخ نمی دهد.
 
*آرامش در دستان دیگران!
 
توهم و قضاوت نابجایی که افراد دارند در بیشتر زمان‌ها موجب سوء تفاهم در رفتارهای فردی و اجتماعی می‌شود و به دلیل کنترل نداشتن افراد بر خود، منجر به درگیری می‌گردد.
 
این معضل بزرگ زمانی در جامعه کاهش پیدا می‌کند که مدیران شهری و مردم با همکاری یکدیگر برای کاهش اضطراب و استرس و فشارهای وارده بر شهروندان اقدام کنند.
 
همچنین برای افرادی که سعی در بر هم زدن نظم و آرامش جامعه دارند باید مجازاتی سریع در نظر گرفته شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران!
 
گزارش :پریسا ضیا بخش
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جنون ، روان پریشی ، دعوا ، نزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۲۳:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۴
اگر افراد یکم مسلط بر خودشون باشن هیچ وقت هیچ حادثه تلخی رخ نمیدهد
گزارش خوبی بود ممنون از شما خبرنگاران فعال
آخرین اخبار