استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: خوردن گشنیز با غذا از ترش کردن جلوگیری کرده و از مسمومیت های غذایی پیشگیری می‌کند.

مصرف گشنیز و پیشگیری از مسمومیت‌های غذاییبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ سعیده علیزاده افزود: گیاه گشنیز دارای خواص درمانی بسیاری است که می‌توان به جلوگیری از مسمویت‌هایی غذایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه و مصرف چند مرتبه  در روز را در برطرف شدن تب و سرماخوردگی موثر دانسته اند.

علیزاده ادامه داد: تناول2 تا 5 گرم از تخم گشنیز با کمی عسل افزایش شیر مادران شیرده را درپی دارد. استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: عرق گشنیز را در رفع عفونت مجاری ادرار، ناراحتی های گوارشی و نفخ شکم موثر می دانند.

وی افزود: مصرف به اندازه گشنیز هیچ ضرری ندارد، ولی مصرف بیش از حد آن باعث حالت سستی همراه با خستگی شدید شده و گاهی خواب عمیق، گنگی و بی‌حسی را به دنبال خواهد داشت.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز افزود: جویدن تخم گشنیز و برای تسکین درد دندان توصیه شده است.   

علیزاده تاکید کرد: کارشناسان گیاهان دارویی شستن دهان و دندان با دم نمودن یک قاشق چایخوری تخم گشنیز در یک لیوان آب جوش به مدت 5 دقیقه برای ضدعفونی دهان و دندان بی تاثیر نخواهد بود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.