ساری ؛

اهدای 6 هزار واحد خون از اول ماه مبارک رمضان در مازندران

6 هزار نفر در مازندران از اول ماه مبارک رمضان تا اولین شب از شبهای قدر خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 7 هزار نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که 6 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

پوریانی با بیان اینکه 200 نفر از اهداکنندگان بانوان هستند، افزود: 3 هزار و 400 نفر از اهدا کنندگان مستمر، هزار نفر بار اولی و بقیه با سابقه هستند.

مدیر کل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه اهدای خون در سه ماه نخست امسال یک درصد افزایش داشت، گفت: در سه ماه نخست امسال 40 هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 34 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

پوریانی با تاکید بر اینکه مردم شهرهای ساری، آمل و بابل بیشترین خون را اهدا کردند، افزود: در سه ماه نخست امسال 46 هزار واحد خون و فرآورده های خونی به بیمارستان ها و مراکز درمانی فرستاده شد.

وی با اشاره به اینکه روزه گرفتن مانعی برای اهدای خون ندارد، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان در پایگاه های انتقال خون از صبح تا 12 ظهر و بعد از افطار تا پاسی از شب، کار خونگیری انجام می شود.

به گفته مدیر کل انتقال خون مازندران افرادی که نذر اهدای خون در شب های قدر را دارند، به دلیل جمعیت زیاد اهداکنندگان در این شب ها می توانند در ایام دیگر هم نذر خود را ادا کنند و خون اهدا کنند.

پوریانی تصریح کرد: به دلیل حضور پررنگ مردم از دو سال گذشته تاکنون واردات خون در مازندارن نداشتیم و امیدواریم مراجعه افراد بیشتر از این آمار و ارقام شود.

وی با بیان اینکه خالص کیسه های خونی که از افراد گرفته می شود 400 سی سی است، افزود: هر فرد به ازای هر کیلوگرم از وزن خون 70 سی سی خون دارد، و برای مثال؛ به طور میانگین یک فرد 70 کیلویی حدود 5 هزار سی سی ( یعنی حدود 5 لیتر ) خون دارد.

مدیر کل انتقال خون مازندران یادآور شد: بیش از 4 هزار و 500 بیمار خاص ( تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی ) در مازندران داریم.

پوریانی از مردم نوعدوست مازندران خواست تا برای جلوگیری از کمبود ذخایر خونی به پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.