معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد:

آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت ظرفیت های عمده ای برای توسعه ایجاد می کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست روسا و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در قطب 10 آمایش سرزمینی گفت: اجرای آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت می تواند ظرفیت های عمده ای برای توسعه آموزش عالی سلامت ایجاد نماید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست روسا و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در  قطب 10 آمایش سرزمینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با اعضای هیأت علمی دانشگاههای کشور و تاکید ایشان بر بحث آمایش سرزمینی اظهار داشت: اجرای آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت می تواند ظرفیت های عمده ای برای توسعه آموزش عالی سلامت ایجاد نماید.

 دکتر باقر لاریجانی گفت: تلاش معاونت آموزشی بر این است که از ابتدای اجرای مصوبه آمایش سرزمینی تقاضاهای محیطی برای توسعه آموزش عالی سلامت به صورت هدفمند بررسی و ساماندهی شود.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توسعه کشور قرین توسعه تحصیلات تکمیلی است، افزود: ظرفیت های زیادی در کشور برای توسعه آموزش عالی سلامت وجود دارد که با مدیریت هدفمند و بهره گیری از پتانسیل های مصوبه آمایش سرزمین قابل بهره برداری است.

روند رشد کشور در توسعه آموزش علوم پزشکی مناسب است

 معاون آموزشی وزارت بهداشت روند رشد کشور در توسعه آموزش علوم پزشکی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برنامه های ویژه ای در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی در دست اقدام است، به طوری که از کلیه دبیرخانه های معاونت آموزشی خواسته شده کوریکولوم های آموزشی رشته های تحصیلات تکمیلی را مورد بازنگری قرار دهند و خصوصا در رشته های دکترای تخصصی تاکید بیشتری بر توسعه مهارت های فناورانه و حل مسئله صورت پذیرد.

 دکتر لاریجانی به ظرفیت اعضای هیأت علمی حوزه سلامت برای ارتقاء آموزش عالی سلامت اشاره کرد و گفت: باتوجه به آغاز فعالیت کارگروه برنامه ریزی منابع انسانی حوزه سلامت می بایست برنامه ریزی دقیقی درخصوص تامین منابع انسانی سلامت و استفاده از دانش آموختگان این حوزه انجام شود.

 وی اظهار داشت: باتوجه به رشد سریع دانشگاهها نیازمند برنامه روشنی برای توسعه هدفمند آموزش عالی سلامت هستیم که مصوبه آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست با الهام از اسناد بالادستی نظام سلامت کشور چنین ظرفیتی را فراهم آورده و می بایست با همکاری کلیه قطب های آمایشی اجرا گردد.

ظرفیت علمی ویژه قطب 10 آمایش سرزمینی

 معاون آموزشی وزارت بهداشت از قطب 10 آمایش سرزمینی به عنوان منطقه ای ویژه یاد کرد و گفت: علیرغم اینکه این قطب حدود 16.5درصد جمعیت و 21.5 درصد جمعیت دانشجویی کشور را در خود جای داده، واجد بخش عمده مراکز تحقیقاتی و مراکز آموزش عالی سلامت کشور است.

 وی افزود: حدود 34 درصد دستیاران، 67 درصد دانشجویان فلوشیپ و 60 درصد دانشجویان PhD در این منطقه آمایشی مشغول به تحصیل هستند که خود حاکی از ظرفیت دانشگاههای مستقر در این منطقه برای تحول نظام آموزش عالی سلامت است.

 وی تاکید کرد: دانشگاههای این منطقه در کنار دانشگاههای بزرگ کشور باید به توسعه آموزش پزشکی براساس نقشه توسعه آموزش حوزه سلامت کمک نمایند.

 دکتر لاریجانی افزود: باتوجه به ظرفیت های موجود در منطقه 10 آمایش سرزمینی انتظار از دانشگاههای مستقر در این منطقه این است که با تدوین نقشه راه روشنی زمینه توسعه هدفمند آموزش عالی سلامت را با همکاری سایر قطب های آمایشی فراهم آورند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار